Sunday, December 30, 2012

‘ထာ၀ရအလင္းတန္း’ ႐ုပ္ရွင္ အကယ္ဒမီ ၈ ဆုရ

မသဂႌထိုက္
ေလာေလာလတ္လတ္ က်င္းပခဲ့တဲ့ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ အတြက္ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ ထူးခြ်န္ဆု ေပးပြဲမွာေတာ့ တႏွစ္လံုး အတြက္ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီး ၁၅ ကား ရွိတဲ့ အထဲကေန အကယ္ဒမီ ဆုေတြ ေရြးခ်ယ္ ေပးအပ္ခဲ့ပါၿပီ။ ဒီအေျခအေနမွာ ျမန္မာ့ ရုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္း၊ အေျခအေနနဲ႔ အကယ္ဒမီ ဆုေရြးခ်ယ္မႈကေရာ လြတ္လပ္မႈ ရွိခဲ့ပါသလား ဆိုတာကို မသိဂႌထိုက္က စုစည္း တင္ျပထားပါတယ္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ အတြက္ ျမန္မာ့ ရုပ္ရွပ္ အကယ္ဒမီိ ဆုေတြကိုေတာ့ အေကာင္းဆံုး ရုပ္ရွင္ဆု ‘ထာရ၀ရ အလင္းတန္း’ က ရရွိသြားၿပီး ဒီဇာတ္ကားကပဲ အမ်ဳိးသား ဇာတ္ေဆာင္ဆု ေနာင္ေနာင္၊ အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ေဆာင္ဆု မယ္လိုဒီ၊ ဒါရိုက္တာဆု ထြန္းေအာင္ေဇာ္၊ တည္းျဖတ္ဆု ဟိန္းထက္(လယ္ေဝး)၊ ဇာတ္ညႊန္းဆု ျမင့္ေဆာင္နဲ႔ စိုးေက်ာ္ဆန္း၊ အမ်ဴိးသား ဇာတ္ပို႔ဆုကို ေမာ့စ္ နဲ႔ ေတးဂီတ ဆု ေဇာ္မ်ဳိးထြဋ္ တို႔ ရရွိၾကၿပီး ဆု ၈ ဆု ဆြတ္ခူးသြားပါတယ္။ ေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ အတြက္ေတာ့ ဒီအၾကိမ္က တတိယေျမာက္ အကယ္ဒမီဆု ျဖစ္ပါတယ္။ ‘ပန္းၾကာ၀တ္မႈန္’ ရုပ္ရွင္ကားက ဓာတ္ပံုဆု တင့္ဆန္း ၊ အသံဆု ဆန္းဦး၊ အမ်ိဳးသမီး ဇာတ္ပို႔ဆုကို ‘ရင္ကြဲနာ’ ဇာတ္ကားနဲ႔ ခ်စ္စႏုိးဦးတို႔က ရရွိသြားၾကပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့၂၀၁၁ ခုႏွစ္ တႏွစ္လံုးမွာမွ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားႀကီး ၁၅ ကားပဲ ထြက္ခဲ့တာပါ။ ဒီထဲကေန ထူးခၽြန္ဆုေတြကို ေရြးခဲ့ရတာျဖစ္တယ္လို႔ ဆုေရြးခ်ယ္ေရး အဖြဲ႔က စြယ္စံုရ အႏုပညာရွင္ ဆရာ ဦး၀င္းေဖက ေျပာပါတယ္။ ဆုေတြကိုလည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တယ္လို႔ လည္း အခုလို ေျပာပါတယ္။

"မဆိုးပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆုိေတာ့ ဆုေပးတယ္ဆိုတာ ကိုယ္ အားရတာ မရတာနဲ႔ မဆုိင္ဘူး။ ဒီ ဆုေပးဖို႔ ေရာက္လာတဲ့ ေနာက္ဆံုး ဆန္ကာတင္ ေရာက္လာတဲ့ကားေတြကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ အဲဒီမွာရွိတဲ့ အေျခအေနအေပၚမွာ သံုးသပ္ၿပီးေတာ့ ဒါ ဆုေရြးၿပီးေတာ့ ေပးရတာပဲေလ။ က်ေနာ့္ အေနနဲ႔က ဆန္ကာတင္ ၅ ကားပဲ က်န္ေတာ့တဲ့ အေျခအေနက်ေတာ့မွ က်ေနာ္က အကဲျဖတ္ရတာ။ ဒါကို တတိယအဆင့္လို႔ ေခၚတယ္။ ၁၅ ကားကို ပထမဆံုး အကဲျဖတ္တဲ့သူေတြက ၁၅ ကားလံုးကို ၾကည့္တယ္။ ဒုတိယ အကဲျဖတ္တဲ့သူေတြက ၁၀ ကား ၾကည့္တယ္။ တတိယ ဖိုင္နယ္ အကဲျဖတ္တဲ့သူေတြက ၅ ကားပဲ ၾကည့္တယ္။ အဲဒီလို ရွိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္အလွည့္က်ေတာ့ ၅ ကား ဆိုတာက ၁၅ ကားထဲက အေကာင္းဆံုး ၅ ကားကို ေရာက္လာၿပီေလ။ အဲဒါေၾကာင့္မိုလို႔ ေက်နပ္မႈ ရွိပါတယ္။”

ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားႀကီး ထုတ္လုပ္မႈ က်သြားေပမဲ့ ျမန္မာ့ ရုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္းကေတာ့ က်သြားတာ မဟုတ္ဘဲ အရုပ္အသံ စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ပိုင္းမွာ အဆင့္ျမင့္လာတယ္လို႔ ဆရာ ဦး၀င္းေဖက ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၀တၳဳပိုင္းမွာေတာ့ ေကာင္းလွတယ္လို႔ ေျပာလို႔မရႏုိင္ဘဲ သရုပ္ေဆာင္ပိုင္းကေတာ့ ၾကည့္ေပ်ာ္ ရႈေပ်ာ္အဆင့္ ရွိပါတယ္လို႔ စြယ္စံုရ အႏုပညာရွင္ႀကီး ဦး၀င္းေဖက ေျပာပါတယ္။

“၀တၳဳပိုင္းေတြမွာ သိပ္ၿပီးေတာ့ ထူးထူးျခားျခားႀကီးေပါ့ေလ ေကာင္းလွခ်ည့္ ဆိုတာေတြေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ညံ့လွခ်ည့္ ဆုိတာေတြလည္း မဟုတ္ဘူးဗ်။ က်ေနာ္က ေနာက္ဆံုး ဆန္ကာတင္ ၅ ကား ျဖစ္သြားၿပီ။ ျဖစ္သြားၿပီဆိုေတာ့ ညံ့လွခ်ည့္ ရယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အလယ္အလတ္ေတြ ေပါ့ဗ်ာ။ ၀တၳဳဇာတ္လမ္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တိုးတက္မႈ ရွိလွတယ္လို႔ေတာ့ ေျပာလို႔ မရဘူးခင္ဗ်။ ဒါေပမဲ့ ဒီ စက္မႈပိုင္းက အကူအညီေတြ အမ်ားႀကီး ရတဲ့အတြက္ သ႐ုပ္ေဆာင္ပိုင္းေတြက အမ်ားႀကီး ၾကည့္ေပ်ာ္႐ႈေပ်ာ္ ေကာင္းလွပါတယ္။”

ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ ေလာကမွာ အဓိက ျပႆနာ ျဖစ္ေနရတာက ထုတ္လုပ္သူနဲ႔ ပိုင္ဆိုင္မႈ ျပႆနာ ျဖစ္ၿပီး ဒီျပႆနာကိုလည္း ေဆြးေႏြး အေျဖရွာႏိုင္လိမ့္မယ္ လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတဲ့အေၾကာင္း ျပန္ၾကားေရး ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးေအာင္ၾကည္က ရုပ္ရွင္ ထူးခြ်န္ဆု ေပးပြဲ ေျပာဆိုသြားပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ အႏုပညာနဲ႔ ျပည္သူ လူထု စည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ၾကပါ၊ အမ်ိဳးသားေရး လကၡဏာကို ေဖာ္ေဆာင္ၾကပါလို႔လည္း သူက တိုက္တြန္းသြားပါတယ္။

“အဓိက စြမ္းအားကေတာ့ အမ်ိဳးသားေရး အမွတ္လကၡဏာကို ပါ၀င္ တည္ေဆာက္ေပးႏုိင္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လူမႈေရး တည္ၿငိမ္မႈကိုလည္း ထိန္းသိမ္းေပးႏုိင္စြမ္း ရွိပါတယ္။ ဒီအခ်က္မ်ားဟာ ႏုိင္ငံရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စြမ္းရည္၊ အားေကာင္းလာေစရန္၊ အမ်ိဳးသား စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာေစရန္နဲ႔ အမ်ားျပည္သူ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ တို႔အတြက္ မည္သည့္ေခတ္မီ ႏုိင္ငံတုိင္းအတြက္မဆို လိုအပ္ခ်က္မ်ားပဲ ျဖစ္ၾကပါတယ္။”

စြယ္စံုရ အႏုပညာရွင္ႀကီး ဆရာ ဦး၀င္းေဖကေတာ့

“ဒီ အႏုပညာေတြ ျပဳျပင္မႈဟာ ႏုိင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး ျပဳျပင္မႈနဲ႔ ဒြန္တြဲေနပါတယ္။ ဒြန္တြဲေနေတာ့ ႏိုင္ငံေရး စီးပြားေရး လူမႈေရး ျပဳျပင္မႈေတြ လုပ္ေတာ့မွာမိုလို႔ အဲဒါေတြနဲ႔ ကပ္ၿပီးေတာ့ ပါသြားပါလိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ အဲဒီကေန မျပဳျပင္ဘူးဆိုရင္ အႏုပညာ သီးျခား သူ႔ခ်ည္းပဲ ျပဳျပင္ေနဖို႔ ဆိုတာလည္း မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။”

ဒီႏွစ္ ျမန္မာ့ ရုပ္ရွင္ ထူးခြ်န္ဆု ေပးပြဲကို ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ကတည္းက အစိုးရ ႐ံုးစိုက္ရာ ေနျပည္ေတာ္မွာ က်င္းပခဲ့တာကေန အရင္ ႏွစ္ေတြက က်င္းပေနက် ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ ျပန္ၿပီး က်င္းပခဲ႔တာ ျဖစ္ပါတယ္။
 

No comments: