Saturday, August 20, 2016

“အရင္အစိုးရ ခြင့္ျပဳထားတာေတြကို အာဃာတနဲ႔လုပ္တာဆိုရင္ ဘယ္လိုအာဃာတလဲ သက္ေသျပရမယ္ …”

“အရင္အစိုးရ ခြင့္ျပဳထားတာေတြကို အာဃာတနဲ႔လုပ္တာဆိုရင္ ဘယ္လိုအာဃာတလဲ သက္ေသျပရမယ္ …”
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တာ္အဂၤါရပ္ႏွင့္အညီ အေဆာက္အဦမ်ား ေဆာက္လုပ္မႈ စိစစ္ေရးေကာ္မတီ၀င္ ဦးရဲမင္းဦးႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း
 
20 August 2016
 

------ ------ ------ ------ ------
အစိုးရသစ္လက္ထက္ စီးပြားေရးျမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္အထပ္ျမင့္ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား စိစစ္ၾကပ္မတ္မႈမ်ား လုပ္ကိုင္လာၾကျပီး ယင္းကဲ့သို႔ စိစစ္ၾကပ္မတ္မႈေၾကာင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး ေလာကတခုလံုး လုပ္ငန္းမ်ား ရပ္ဆိုင္းသြားနိုင္သည္အထိ အေျခအေနေရာက္ေနေၾကာင္း ေ၀ဖန္မႈမ်ား က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ရိွေနျခင္းအေပၚ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေတာ္ အဂၤါရပ္ႏွင့္အညီ အေဆာက္အဦမ်ား ေဆာက္လုပ္ေရးေကာ္မတီ အဖဲြ႕၀င္ ဦးရဲမင္းဦးႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ေမး-ဆရာတို႔ ေကာ္မတီျဖစ္ေပၚလာပံုေလးကစၿပီး ေျပာျပေပးပါ။
ေျဖ-ျပီးခဲ့တဲ့ အစိုးရလႊတ္ေတာ္မွာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွာရိွတဲ့ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦေတြ စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔ စိစစ္သင့္တယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း အဆိုတင္ဖူးတာရိွတယ္။ အဆိုက ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္။ လႊတ္ေတာ္အသစ္နဲ႔ အစိုးရ အေဟာင္းက ေျပာဆိုခဲ့ၾကတာဆိုေတာ့ ျပီးခဲ့တဲ့ အစိုးရက အာဏာလဲႊေျပာင္းေရးကိစၥေတြ ေဆာင္ရြက္ေနရတဲ့ အတြက္ ဒီကိစၥကို မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ႏိုင္ဘူး။ ဒီဘက္ အစိုးရတက္လာေတာ့ ဒါကို မျဖစ္မေနေဆာင္ရြက္ဖို႔ ျဖစ္ေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္း၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ရန္ကုန္တိုင္းအစိုးရအဖဲြ႕ တိုင္ပင္လိုက္ျပီးေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာရိွတဲ့ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီကေနျပီး ရန္ကုန္မွာရိွတဲ့ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦေတြထဲက မူအားျဖင့္ခြင့္ျပဳလိုက္တဲ့ အေဆာက္အဦမ်ားကိုစိစစ္ရန္ဆိုျပီး လက္ရိွေဆာက္ လုပ္ေနတာေတြကို ယာယီရပ္ဆိုင္းဖို႔ သတင္းစာမွာ ေၾကာ္ျငာထည့္လိုက္တယ္။ ဒါက ျဖစ္သြားတဲ့ အေၾကာင္းရင္းနဲ႔ အေျခအေနေပါ့။ အဲဒီလိုျဖစ္သြားေတာ့ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီမွာ ခြင့္ျပဳခ်က္တင္ ထားတဲ့ အေဆာက္အဦေတြ အကုန္လံုးကို ရန္ကုန္တိုင္းအစိုးရက စိစစ္ဖို႔ အဖဲြ႕တဖဲြ႕စျပီးဖဲြ႕တယ္။ ပညာရွင္ေတြစေခၚ ျပီး ဒီအေဆာက္အအံုေတြစစ္ဖို႔ တိုင္းေဒသၾကီး အစိုးရအဖဲြ႕နဲ႔တင္ မလံုေလာက္ေတာ့ဘူး။ ေကာ္မတီတရပ္ ဖဲြ႕စည္းဖို႔လိုတယ္။ ေစာေစာက စစ္ေဆးမႈေတြလုပ္လာရင္း ဒီဟာကို ဖဲြ႕လိုက္တယ္။
ေမး-အဲဒီလိုမ်ဳိးဖဲြ႕ျပီး စစ္လိုက္ေတာ့ ေတြ႕ရိွခ်က္ေတြက ဘာေတြ ျဖစ္လာလဲ။
ေျဖ-ကြ်န္ေတာ္တို႔စစ္တဲ့အခိ်န္မွာ အေျခခံရမယ့္ မူေပးထားတယ္။ ပထမမူက စည္ပင္သာယာရဲ႕ သတ္မွတ္ခ်က္စည္းကမ္းေပါ့။ အဲဒါကို စည္ပင္သာယာ အေဆာက္အအံုဌာနက သေဘာထားမွတ္ခ်က္ ယူတယ္။ ေနာက္တခုက စည္ပင္လမ္းတံတားဌာနက သေဘာထားမွတ္ခ်က္ယူရတယ္။ အဲဒါ အဓိကယူျပီး သူတို႔ရဲ႕အျမင္နဲ႔ ဘာေတြျပဳျပင္ဖို႔လိုမလဲ စည္းကမ္းနဲ႔ကိုက္ညီတာေတြ တင္ျပတယ္။ ကားပါကင္ မလံုေလာက္ပါ ဆိုၿပီး စည္ပင္လမ္းတံတားဌာနက ေပးရတယ္။ ဒီ Report ကို ေကာ္မတီက စိစစ္ေပးရတာေပါ့။ အဲဒီမွာ အထပ္ျမင့္ ၁၂ လံုးကိစၥ ေတြ႕ရတယ္။ ဒီ ၁၂ လံုးကို ေျမျပင္မွာစစ္ဖို႔ေကာ္မတီက အဖဲြ႕ေတြ ထပ္ဖဲြ႕လိုက္တယ္။ စည္ပင္က တာ၀န္ရိွသူေတြ တိုင္းေဒသႀကီးက လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ပါတယ္။ ေနာက္ နယ္ေျမခံ တာ၀န္ရိွသူပါတယ္။ ဗိသုကာပညာရွင္အသင္း ပါမယ္။ အင္ဂ်င္နီယာအသင္းကပါမယ္။ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ၾကီးဌာနက လႊတ္ေပးတဲ့ ပညာရွင္ပါမယ္၊ ဒီလူေတြနဲ႔စစ္ျပီးေတာ့မွ အေသးစိတ္ Report ကို ဒီလူေတြအားလံုးက သီးျခားစီတက္တယ္၊ သီးျခား Report ကို ထိုင္ၿပီး ေကာ္မတီကရရိွလာတဲ့အျပင္ကို ေဆြးေႏြးတယ္။ ဒါေတြကို အစိုးရအဖဲြ႕ကို ျပန္တင္ျပတာေပါ့။ အစိုးရအဖဲြ႕က ဒါကိုေဆြးေႏြးျပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတည္ကို စည္ပင္သာယာကိုအေၾကာင္းၾကားတယ္။ စည္ပင္သာယာကေန ၁၂ ဦးကို တဦးခ်င္းစီ စာပို႔ၿပီး ဘယ္အလံုးက ဘယ္အေျခအေနရိွတယ္ဆိုၿပီး ညႊန္ၾကားတယ္ ဒီပံုစံနဲ႔ပဲသြားတာ။
ေမး-ဆရာတို႔ေကာ္မတီကလုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြက အရင္အစိုးရခြင့္ျပဳထားတာေတြကို အာဃာတနဲ႔လုပ္တယ္ဆိုျပီး ေဒၚသက္သက္ခိုင္ကေတာင္ ေ၀ဖန္ခဲ့တယ္၊ ဒီအေပၚမွာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္လဲ။
ေျဖ-ပထမအခ်က္က ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရကိုေျပာတာ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ေဒၚသက္သက္ခိုင္ေျပာတဲ့အေပၚ ဘာမွတ္ခ်က္မွ မေပးဘူး။ ဒုတိယအခ်က္က အာဃာတနဲ႔လုပ္တယ္လို႔ ေျပာခဲ့ရင္ ဘယ္ကိစၥကို အာဃာတထားတာလဲဆိုတာ သက္ေသျပဖို႔ လိုတယ္။ ေဒၚသက္သက္ခိုင္က ဘာပဲေျပာေျပာေျပာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္က လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ကိုး။ အာဃာတနဲ႔ လုပ္တယ္ဆိုရင္ ဘယ္ကိစၥေတြ ဘယ္ကိစၥေတြက အာဃာတလို႔ ယူဆတယ္ဆိုတာ သူ႔အေနနဲ႔သက္ေသရိွရမယ္။ အဲဒါဆို ပိုေကာင္းတာေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ဘာမွတ္ခ်က္မွ မေပးခ်င္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကိုေျပာတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ စကားလံုးကေတာ့ အဲဒီလိုေလး သက္ေသေလးရိွၾကရင္ ပိုေကာင္းတာေပါ့။ ေကာ္မတီကစစ္တဲ့အခိ်န္မွာ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ ဘယ္ကုမၸဏီရယ္လို႔မၾကည့္ဘူး။
ေမး-ဆရာတို႔က ဒီလႊတ္ေတာ္မွာ တင္သြင္းခဲ့တဲ့အဆိုေၾကာင့္သာ ဒီလိုစစ္ေဆးခဲ့ရတယ္။ ဒီေတာ့ စစ္ေဆးတဲ့အခါမွာလည္း လိုအပ္ခ်က္ေတြအားနည္းခ်က္ေတြ ေတြ႔ခဲ့တယ္။ မစစ္ေဆးလိုက္ရဘဲ အားနည္းခ်က္ေတြရိွေနတဲ့ဟာေတြအတြက္ ဘယ္သူေတြဘယ္ေလာက္ နစ္နာခဲ့လဲ ဆရာ့အျမင္ကို သံုးသပ္ေပးပါ။
ေျဖ-အခုစစ္တဲ့ဟာေတြ ကားပါကင္မလံုေလာက္ဘူးဆိုတာ စည္ပင္သာယာက တင္ျပတာေပါ့။ ျပီးခဲ့တဲ့ အစိုးရလက္ထက္တုန္းကလည္း ကားပါကင္လံုေလာက္ပါတယ္။ ေျပာခဲ့တာလည္း အဲဒီ ဒီစည္ပင္သာယာက လူေတြပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္တာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ အရင္တုန္းက ဘယ္သူက ပါကင္ညီညြတ္ခဲ့ပါလဲ၊ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ေပးလဲဆိုတာ ျပန္အေရးမယူဘူး။ ေမးလည္း မေမးေတာ့ဘူး။ ဒီကိစၥျပီးျပီ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔စစ္တဲ့အခိ်န္မွာ စည္ပင္သာယာ လက္ရိွလူေတြကပဲ မွန္မွန္ကန္ကန္ သူတို႔သြားစစ္ျပီး သူတို႔မလံုေလာက္ပါဘူး။ တင္ျပခ်က္ကိုပဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔က အတည္ယူတာေပါ့။ ကားပါကင္ မလံုေလာက္ဘူး ဆိုရင္ ဒီတိုက္မွာေနတဲ့သူေတြ နစ္နာမယ္။ ဒုတိယနစ္နာမွာက မလံုေလာက္တဲ့ကားက လမ္းမေပၚတက္ရပ္မယ္။ အဲဒီရပ္ကြက္မွာေနတဲ့သူေတြ နစ္နာမယ္။ လမ္းအသံုးျပဳသူေတြ နစ္နာမယ္။ အဲဒီအထဲကစျပီး တျဖည္းျဖည္း ေဘးအားလံုးကို ျပန္႔သြားမယ္။ ေနာက္တခုက ကားပါကင္ လံုေလာက္တယ္ ထား။ ကားအ၀င္အထြက္လမ္း လံုေလာက္ေအာင္ ေပးမထားဘူး။ ဥပမာ ဒီအေဆာက္အဦက ကားအစီးေရ ၄၀၀ ရိွတယ္။ ရံုးဆင္းခိ်န္ တက္ခိ်န္ေလးမွာ ကားအကုန္မဟုတ္ဘဲ အစီး ၂၀၀ အတြက္ ကားတစီး၀င္တာ ထြက္တာအတြက္ တမိနစ္ေတာ့ ၾကာမယ္။ ကားအစီး ၂၀၀ အတြက္ဆို မိနစ္၂၀၀ ဒီကားတန္းၾကီးရပ္ေနတာ လမ္းမေပၚမွာလည္း အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္မယ္။ ဒါမ်ဳိးေတြ တြက္ရတာေပါ့။ ေနာက္တနည္းကေတာ့ လူဦးေရ သိပ္သည္းဆမ်ားတာေပါ့။ လူမ်ားတဲ့အခါ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ နဂိုရည္ရြယ္ထားတဲ့ လူအေရအတြက္မ်ားရင္ လူမႈျပႆနာေတြ ပိုမ်ားမယ္။ သူတို႔ရဲ႕အမိႈက္စြန္႔ထုတ္တာေတြ မိလႅာေတြ၊ လူမႈေရးျပႆနာေတြ၊ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္ၾကံဳခဲ့ရင္ ဒါေတြကြ်န္ေတာ္တို႔ တြက္ရတယ္။ တြက္ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာမွာ ေဆာက္လုပ္ ေရး၀န္ၾကီးဌာနဘက္က ရည္ညႊန္းေပးတာက လူဦးေရသိပ္သည္းဆ ၁ ဧက ၅၀၀ ေအာက္ပဲ သတ္မွတ္ေစ ခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ခုစစ္တဲ့အခိ်န္ ၁ ဧက ၅၀၀ နဲ႔သာ စစ္ခ်လိုက္ရင္ ဒီတိုက္ေတြအကုန္လံုး တလံုးမွဆက္ေဆာက္ခြင့္ရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ အခုစစ္တယ္ဆိုတာလည္း အစိုးရအဖဲြ႕ကို တင္ျပရတာေပါ့။ ဒီဟာကေတာ့ ျပီးခဲ့တဲ့အစိုးရကလည္း ပါမစ္ေပးခဲ့ျပီး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီတေခါက္စစ္ေဆးတဲ့ အေဆာက္အဦေတြက လက္လြန္ျပီးသားျဖစ္ေနတယ္။ လုပ္ငန္းရွင္လည္း အရမ္းမနစ္နာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းနဲ႔လည္း ကိုက္ညီေအာင္ ၁၀၀၀ ထိေပးပါဆိုေတာ့ ၁၀၀၀ ထိေပးတယ္။ ၁၀၀၀ ေက်ာ္တာေတြကို ၁၀၀၀ ေအာက္ေလွ်ာ့ခိုင္းတယ္။ အမ်ားႀကီးလိုက္ ေလ်ာခဲ့တာ။ မလိုက္ေလ်ာလို႔လည္း မရဘူး။ သူက ေဆာက္ျပီးေနျပီ။ လူဦးေရ သိပ္သည္းဆ ၅၀၀ နဲ့သာတိုက္ခ်ရင္ အဲဒီအေဆာက္အဦေတြ အကုန္လံုး ရပ္သြားမယ္။ ဒါေပမဲ့ စည္ပင္သာယာက ေနာက္ေနာင္ လူဦးေရသိပ္သည္းဆ ၅၀၀ နဲ႔ပဲ ျဖတ္ခ်ရမယ္။ ဒီစည္းကမ္း ေနာက္ပိုင္း ေလွ်ာ့မွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ေမး-အနာဂတ္အတြက္ အက်ဳိးရိွမယ့္ရလဒ္ကိုစၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္တာလို႔ ေျပာလို႔ရတာေပါ့ေနာ္။
ေျဖ-ေနာင္တက္လာမယ့္ျပႆနာေတြ အားလံုးကို ၾကိဳရွင္းရတာေပါ့။ အခုကတည္းက ၾကိဳမလုပ္ခဲ့ရင္ ေနာက္ျပီးၾကရင္ ပိုဆိုးမွာေပါ့။
ေမး-ဒီလို အရင္ကတည္းကရိွတဲ့ဟာေတြ အခုမွ စိစစ္တယ္ဆိုေတာ့ မစိစစ္ခင္ကဟာေတြအတြက္ဆို ရန္ကုန္က ဘယ္ေလာက္အႏၱရာယ္ႀကီးမလဲ။
ေျဖ-အရမ္းကို အႏၱရာယ္ရိွတာေပါ့။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕က ငလ်င္ၾကီးၾကီးလႈပ္ရင္ အင္မတန္အႏၱရာယ္ၾကီးတဲ့ ျမိဳ႕ၾကီးထဲမွာပါတယ္။ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦမွ မဟုတ္ဘူး။ အထပ္နိမ့္အေဆာက္အဦေဆာက္တဲ့ အခိ်န္မွာ စည္းကမ္းနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ကိုက္ညီလဲ ဘယ္သူမွ မသိခဲ့ဘူး။ ဒီအေဆာက္အဦေတြအားလံုး အင္မတန္အႏၱရာယ္မ်ားတယ္။ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ပိုဂရုစိုက္ရတယ္။
ေမး-ေနာက္တခုက ဆရာတို႔ စိစစ္လိုက္လို႔ ေဆာက္လုပ္ေရးေလာကႀကီးတခုလံုး ရပ္ဆိုင္းရနီးပါး အေျခအေနဆိုးသြားတယ္ဆိုျပီး ေ၀ဖန္မႈေတြရိွေနတယ္။ ဒီအေပၚမွာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္လဲ။
ေျဖ-အခုစစ္တဲ့အခိ်န္မွာ အခ်ဳိ႕အေဆာက္အဦေတြ လံုး၀လြတ္တဲ့ဟာ ရိွတယ္။ အေဆာက္အဦ တခုမွာေပါ့။ လမ္းမႀကီးေဘး မဟုတ္ဘူး။ လမ္းသြယ္ထဲမွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ သူ႕အေဆာက္အဦကို ေဘးမွာပတ္ပတ္လည္ ေပ၂၀ ခ်န္ထားတယ္။ အဲလိုအေဆာက္အဦက် ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားစိတ္ခ်ရတယ္။ ဒါမ်ဳိး လြတ္တယ္။ ေျပာခ်င္တာက တခ်ဳိ႕ကစည္းကမ္းထက္ကို ပိုပိုသာသာခ်န္ျပီးေတာ့ လံုျခံဳေရးကို ပိုဂရုစိုက္သူရိွတယ္။ အဲလို မဟုတ္တဲ့ ေျမၾကီးကလည္း ေဈးၾကီးေတာ့ အျပည့္ယူတဲ့အခါ ဒီလိုျငိၾကတယ္။
ေမး-ေ၀ဖန္သူေတြက အစိုးရသစ္လက္ထက္တက္လာမွ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းေတြ တံု႔ဆိုင္းကုန္တာတို႔ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္သားေတြ အဆင္မေျပဘူးဆိုတာ ေ၀ဖန္သူေတြေျပာသလို ဆရာတို႔နဲ႔ သက္ဆိုင္သလား။
ေျဖ-ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းေတြ ပ်က္ေနတာ အခုမွ မဟုတ္ဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ကတည္းက အခုဒီဟာျဖစ္တဲ့အခိ်န္မွာ ၁၂ လံုးအရပ္ ခံရရင္ ၁၂ လံုးထိခိုက္မယ္ေပါ့၊ လြတ္သြားတဲ့အလံုးေတြက ဆက္လုပ္ခြင့္ ရတာပဲ၊ အလုပ္သမားရဲ႕သေဘာကေတာ့ ေခၚတဲ့ဆီသြားမွာပဲ၊ ဒီအလံုး ရပ္ေပမယ့္ ဟိုဘက္အလံုးကေခၚရင္ ဟိုဘက္သြားမွာပဲ၊ အလုပ္သမားမွာ အမ်ားၾကီးခ်က္ခ်င္းၾကီး သက္ေရာက္သြားတာမရိွဘူး။ သက္ေရာက္မႈရိွမယ္၊ သို႔ေသာ္ ခ်က္ခ်င္းႀကီး ၀ုန္းဆိုျပီး ထိခိုက္သြားတာမရိွဘူး၊ အခုေျပာ ေနတာ ၉ ထပ္နဲ႔အထက္ပဲရိွေသးတာ၊ ၉ ထပ္ေအာက္ေတြ ဘာမွမေျပာ ေသးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အလုပ္သမားေတြက အလုပ္ေတြရိွေနတာ၊ တကယ္သာအလုပ္မရိွဘူးဆိုရင္ အလုပ္သမားအားလံုး အလုပ္ တကယ္ရပ္သြားရင္ လမ္းေပၚအကုန္တက္လာမွာေပါ့၊ ေဆာက္လုပ္ေရးေတြ မေကာင္းတာ အခုမွမဟုတ္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ စစ္လိုက္ေတာ့ ဘာမွမလုပ္တဲ့ဟာေတြ အမ်ားၾကီးပဲ၊ ဒါေတြလည္း အမ်ားၾကီးေတြ႕ရတယ္။ ထိခိုက္မႈရိွရင္ရိွမယ္။ ဒါေပမဲ့ လုပ္ငန္းပ်က္ေလာက္ေအာင္ ထိခိုက္တာမရိွပါဘူး။
ေမး-ျပီးခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ကဆိုေတာ့ ဘာေၾကာင့္လို႔ ထင္သလဲဗ်။
ေျဖ-ကြ်န္ေတာ္တို႔ အိမ္ၿခံေျမေဆာက္လုပ္ေရးေလာကရဲ႕ ေဈးကြက္ရဲ႕ ၀ယ္လိုအားက အမွန္မဟုတ္ခဲ့တာေပါ့၊ အိုးပိုင္အိမ္ပိုင္ မရိွတဲ့သူေတြက ႏိုင္ငံထဲမွာ အမ်ားႀကီးပဲ၊ ဒါေပမဲ့ ဒီလူေတြရဲ့ ၀င္ေငြအေနအထားက အိုးပိုင္အိမ္ပိုင္၀ယ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထား ေရာက္မလာခဲ့ဘူး။ ေရာက္မလာေတာ့ အိမ္ဘယ္ ေလာက္ေဆာက္ေဆာက္၀ယ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားေရာက္ မလာဘူး။ အဲဒီအခိ်န္မွာပဲ ေငြရိွတဲ့ လူတန္းစားတခ်ဳိ႕က ေငြေပါတဲ့လူတန္းစားက အိမ္ေတြျခံေတြ အမ်ားၾကီး၀ယ္ၾကတယ္။ ကြန္ဒိုေတြမွာ အသိသာ ဆံုးပဲ အဲဒီလူေတြရဲ႕ စီးပြားေရးအေျပာင္းအလဲက အ၀ယ္ကိုရပ္လိုက္တဲ့အခိ်န္မွာ ၀ယ္လိုအားမရိွေတာ့ က်သြားတယ္။ တကယ္၀ယ္လိုအားရိွတဲ့သူေတြက ၀ယ္ႏိုင္တဲ့ဟာ ခုထိမရိွေသးပါဘူး။ ဒီလူေတြ ပိုက္ဆံရိွလာမွ ဒီတိုက္ခန္းေတြ ေရာင္းရမယ္။ အခုဟာက ဒီလူေတြေဆာက္တာနဲ႔ ဒီလူေတြ၀ယ္တဲ့ဟာ စီးပြားျဖစ္ေဆာက္ျပီး စီးပြားျဖစ္အေရာင္းအ၀ယ္ျပေနၾကတာ တကယ္ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္မယ္။ အဲဒီမွာ အိမ္ျခံေျမေဈးကြက္က အျမင့္ဆံုးေရာက္သြားတယ္။ အေျခခံလူတန္းစားရဲ႕ ၀ယ္ႏိုင္တဲ့ ေဈးမဟုတ္ေတာ့ ၀ယ္လိုအားက မမွ်ဘူး။ ဒီေတာ့ တျဖည္းျဖည္းေႏွးေႏွးလာတာေပါ့။ ဖန္တီးထားတဲ့ ၀ယ္လိုအားျဖစ္ေနတာကိုး။
အခုလိုေျဖၾကားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
(ကိုခက္ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းသည္။)

No comments: