Friday, August 19, 2016

ကၽြႏု္ပ္တို႔အားလံုး ‘ဒဂုန္တာရာ’ မွ ဆင္းသက္သည္

Image may contain: 1 person
 
ကၽြႏု္ပ္တို႔အားလံုး ‘ဒဂုန္တာရာ’ မွ ဆင္းသက္သည္
|| ၿငိမ္းခ်မ္းေအး ||
၁၉ ႀသဂုတ္လ ၂၀၁၆

“ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးသည္ ကုတ္အကၤ် ီမွ ဆင္းသက္လာၾကျခင္း ျဖစ္သည္” လို႔ ႐ုရွား စာေရးဆရာ ေဒါ့စတ...ာယက္စကီး (၁၈၂၁ ဖြား - ၁၈၈၁ ဆံုး) က ဆိုခဲ့ဖူးတယ္။ ယူကရိန္းႏြယ္ဖြား ႐ုရွား စာေရးဆရာ ဂိုဂိုးလ္ (၁၈၀၉ ဖြား - ၁၈၅၂ ဆံုး) ရဲ႕ “ကုတ္အကၤ် ီ” က ဥေရာပနဲ႔႐ုရွားရဲ႕ ေခတ္ေပၚဝတၳဳတို၊ ရွည္ အေပၚ လႊမ္းမိုးမႈသေဘာကို ရည္ညြန္းေျပာဆိုခဲ့တာပါ။
ျမန္မာ့ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာအတြက္လည္း “ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးသည္ ‘တဟီတီ’ မွ ဆင္းသက္ လာၾကျခင္း ျဖစ္သည္” လို႔ ဆိုႏိုင္မယ္ ထင္တယ္။ “ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးသည္ ‘တေစၧ’ မွ ဆင္းသက္ လာၾကျခင္း ျဖစ္သည္” လို႔လည္း ဆိုႏိုင္မယ္ ထင္တယ္။ ဒဂုန္တာရာ (၁၉၁၉ ဖြား - ၂၀၁၃ ဆံုး) ရဲ႕ "တဟီတီ သြားရေအာင္" နဲ႔ ၾကည္ေအး (၁၉၂၉ ဖြား) ရဲ႕ “တေစၧ” ဟာ ဒုတိယကမၻာ စစ္ၿပီးေခတ္ ၁၉၄၇ မွာ တၿပိဳင္နက္တည္းလိုလို ထြက္ခဲ့တယ္။ ျမန္မာ့ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာကိုလည္း အႀကီးအက်ယ္ လႊမ္းမိုးခဲ့တယ္။ "တဟီတီသြားရေအာင္" ရဲ႕ ဂယက္က ႀကီးခဲ့တယ္။
ဒဂုန္တာရာ အလြန္ အခ်ိန္အခါမွာ သူ႔ရဲ႕ ရုပ္ပံုလႊာ မ်က္ႏွာစာမ်ားနဲ႔ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြကို ျပန္ေအာက္ေမ့ သံုးသပ္မိ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္လို ကေလာင္ပါမႊားအေနနဲ႔ မအပ္မရာ ျဖစ္ေနေပမယ့္ စာေပ၊ ႏိုင္ငံေရး စိတ္ထက္သန္သူ လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ သမိုင္းထဲမွာ ေလ့လာျမင္ရတဲ့ ဒဂုန္တာရာ ပံုရိပ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါမယ္။
ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာဟာ ဆိုခဲ့သလို ကဗ်ာအရာမွာ လႊမ္းမိုးမႈရွိ ဦးေဆာင္သူ ျဖစ္ခဲ့႐ုံမက စကားေျပမွာပါ ကိုလိုနီေခတ္ေႏွာင္း ေခတ္စမ္းအၿပီး ေနာက္ပိုင္း တစ္ေခတ္ဆန္းေစခဲ့သူလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေခတ္ေပၚစကားေျပ ဝတၳဳ အဖြဲ႕အႏြဲ႕ ကို “ေမ” အေရးအသားက ေျပာင္းလဲေစခဲ့တယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က စာေပ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးအစား Category အသစ္အျဖစ္ ေခတ္ၿပိဳင္ အျခား ပုဂၢိဳလ္မ်ား အေၾကာင္းဖြဲ႕ “႐ုပ္ပံုလႊာ” အဖြဲ႕အႏြဲ႕ပံုစံကိုလည္း ဆရာႀကီးပဲ စခဲ့တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ဒဂုန္တာရာဟာ ကိုယ္တိုင္ေရး အတၳဳပၸတၱိစာေပ အမ်ိဳးအစားကိုလည္း ကနဦးအေစာပိုင္းအေနနဲ႔ လူငယ္၊ လူရြယ္ ဘဝမွာပဲ စတင္ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ “ဒဂုန္တာရာ၏ ဒဂုန္တာရာ” ဟာ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေပၚထြန္းလာခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ဂႏၳဝင္ အတၳဳပၸတၱိစာေပ စာရင္းဝင္ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း (၁၈၈၉ ဖြား - ၁၉၇၃ ဆံုး) ရဲ႕ “ဘဝတသက္တာ အေတြးအေခၚ မွတ္တမ္း” ကိုယ္ေရး အတၳဳပၸတၱိလိုပဲ ျမန္မာ့ စာေပသမိုင္းမွာ အထင္ကရ မွတ္တိုင္တခု စိုက္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဆရာေသာ္တာေဆြ (၁၉၁၉ ဖြား - ၁၉၉၅ ဆံုး) ကေတာ့ “အိမ္ေထာင္ျဖင့္ မက်ဖူး၊ လူ႔ေရး၊ လူ႔ရာ၊ လူ႔အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း မသိေသးဘဲနဲ႔ ကိုယ္ေရး အတၳဳပၸတၱိမ်ား ေရးေနရေသးတယ္ ဆိုၿပီး သူ႔စာေတြထဲမွာ ထည့္ ေနာက္ေလ့ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ္ေတာ့ “ဒဂုန္တာရာ၏ ဒဂုန္တာရာ” ဟာ စာေပ စံႏႈန္း ေရခ်ိန္ျပည့္လွတယ္၊ ေလ့လာထိုက္တယ္ အားလံုးက လက္ခံပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဒဂုန္တာရာရဲ႕ ခရီးသြားစာေပ အေရးအသားေတြကလည္း ထူးျခားမႈ ရွိလွပါတယ္။ ဥပမာ - ဧရာဝတီ၊ ယန္စီ၊ ေဗာ္လဂါ။
ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာရဲ႕ စာေပသမိုင္းဆိုရင္ ေဝဖန္ေရးသမား ဘဝကိုလည္း ခ်န္ခဲ့လို႔မရပါ။ ဒီအေၾကာင္းမဆိုခင္ ဒဂုန္တာရာဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမားႀကီးဆိုေတာ့ ဆိတ္ဆိတ္ေနတတ္တဲ့ လူေအးႀကီး ျဖစ္မွာပဲလို႔ လူငယ္တခ်ိဳ႕ ထင္မွတ္မွားႏိုင္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆရာႀကီးဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တရား လက္ကိုင္ထားသေလာက္ အယူအဆေရးရာ ခိုင္မာသူ၊ ျပင္းထန္သူ၊ ရပ္တည္ခ်က္ၿမဲသူ တေယာက္ပါ။ တပါတည္း စာေပ အယူအဆ၊ ေဝဖန္ေရးမွာလည္း သူရပ္တည္တဲ့ ဘက္ကေနၿပီး အသံက်ယ္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးရဲ႕ ေျမာက္ျမားလွတဲ့ စာေပ ေဝဖန္ေရး ေဆာင္းပါးေတြက အယူအဆေရးရာ ျပင္းထန္၊ ခိုင္မာမႈကို ေဖာ္ျပေနတယ္။ ဒီလို အသံထြက္၊ အသံက်ယ္၊ မာမာထန္ထန္ ရပ္တည္မႈ သေဘာေတြေၾကာင္း စစ္ၿပီး၊ လြတ္လပ္ေရးေခတ္ စာေရးဆရာ အသင္း အစည္းအေဝး၊ ပြဲေတြမွာ ဒဂုန္တာရာကို မိတ္ေဆြႀကီး ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ က “ခင္ဗ်ား မေျပာနဲ႔၊ လူမုန္းတယ္၊ က်ေနာ္ ေရွ႕ထြက္ ေျပာပါမယ္” ဆိုၿပီးေတာ့ အၿမဲ တားခဲ့ရတယ္လို႔ ဖတ္မွတ္ဖူးပါတယ္။
ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာကို လူ႔သြင္ျပင္ သဏၭာန္ၾကည့္ၿပီး သူ႔ရဲ႕ ေဝဖန္ေရး၊ စာေပ သေဘာတရားေတြလည္း ခပ္ေပ်ာ့ေပ်ာ့ပဲ ထင္ရင္မွားပါမယ္။ အင္မတန္ စာေပေရးရာ၊ အယူအဆေရးရာ လက္သံေျပာင္၊ အသံစူး သူ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ စစ္ၿပီးေခတ္ စာေပသစ္ေခတ္မွာ အေၾကာင္းအရာ အသစ္၊ စကားလံုး အသစ္ ဝိဝါဒ ကြဲျပားစရာ၊ အယူအဆ ကြဲျပားစရာေတြ ေခတ္ၿပိဳင္ေတြၾကားမွာ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာ၊ ကာရန္မဲ့ ကဗ်ာ၊ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာ စတဲ့ နာမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးတပ္တဲ့ ေခတ္ေတြမွာလည္း ဒဂုန္တာရာနဲ႔ “ကတၱီပါလမ္းခြဲ” လုပ္ၾကဖို႔ လိုတယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆ ေတြ ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ မည္သို႔ဆိုေစ ဒီလို ဝိဝါဒ ကြဲျပားေစဖို႔ ျဖစ္ရျခင္း၊ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေတာ္လွန္ဖို႔ လိုျခင္း၊ စိန္ေခၚဖို႔လိုျခင္း၊ လမ္းခြဲဖို႔လိုျခင္း စတဲ့ သေဘာ၊ လမ္းစဥ္၊ အေတြးအေခၚေတြ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ရျခင္း ကိုက ဒဂုန္တာရာရဲ႕ စာေပၾသဇာကို ျပသျခင္းလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒဂုန္တာရာဟာ ဘယ္တုန္းကမွ တပည့္မေမြး၊ ဂိုဏ္းမေထာင္၊ လူမစုဖူးခဲ့ပါဘူး။ သူ႔ကိုသာ စာေပေလာက ေနာက္ၿမီးဆြဲတခ်ိဳ႕က ဆရာေမြးဖို႔ ႀကံစည္တာေတြ ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒဂုန္တာရာဟာ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြထဲ ဘယ္တုန္းကမွ မက်ခဲ့ပါဘူး။
ေဆာင္းပါးအစမွာ ဆိုခဲ့တဲ့ “တဟီတီ” ကို အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ရင္ စိတ္ခံစားမႈ အသာေပး၊ စိတ္ကူးယဥ္ဝါဒ လက္ေတြ႕ဘဝက ထြက္ေျပးျခင္း လို႔ ဆိုၾကပါမယ္။ အျပင္က ကဗ်ာစာဆို “ရန္သူမရွိ၊ မိတ္ေဆြသာရွိ” ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးဝါဒ လက္ကိုင္ထားတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဝါဒီ ဒဂုန္တာရာကိုလည္း စိတ္ကူးယဥ္ဝါဒီ Utopia နဲ႔ ေနထိုင္အသက္ရွင္ ဘဝကို ျဖတ္သန္းသြားသူလို႔ လူေတြ သံုးသပ္ခ်င္ၾကပါမယ္။ ဝါဒေရးရာ တံဆိပ္ကပ္မႈေတြ အတြက္ အျငင္းမပြားလိုပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဆရာတာရာဟာ တကယ့္ လက္ေတြ႕လည္း အလုပ္လုပ္ခဲ့သူ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာေတာ့ ျပန္လည္ေထာက္ျပခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္တခ်က္ထည့္ စဥ္းစားသံုးသပ္ရမွာက လူသားသမိုင္းမွာ စိတ္ကူးယဥ္ တတ္သူေတြေၾကာင့္သာ အႀကီးအက်ယ္ သမိုင္းဝင္ ေျပာင္းလဲတိုးတက္မႈေတြ ျဖစ္ခဲ့ဆိုတာပါပဲ။
ဒဂုန္တာရာရဲ႕ စိတ္ကူးမယဥ္၊ လက္ေတြ႕အလုပ္ပါမႈ ကို ေရွးဦး အျဖစ္အပ်က္ တခုနဲ႔ ဥပမာ ျပဳရရင္ တပ္မေတာ္ တည္ေထာင္သူ ဖခင္ တဦး ကနဦး ျဖစ္ဖို႔က ဒဂုန္တာရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခား အကူအညီ အတြက္ ေရွးကနဦး ခရီးထြက္ခဲ့သူ၊ ႀကံစည္ခဲ့သူ၊ ႀကိဳးစားခဲ့သူ ႏွစ္ဦးဟာ သခင္ဗဟိန္း (၁၉၁၇ ဖြား - ၁၉၄၆ ဆံုး) နဲ႔ ဒဂုန္တာရာတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၃၀၀ ျပည့္ႏွစ္ အေရးေတာ္ပံုႀကီး အၿပီး ဥကၠ႒ ေမာ္ (၁၈၉၃ ဖြား - ၁၉၇၆ ဆံုး) ရဲ႕ တ႐ုတ္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဆီက ႏိုင္ငံျခား အကူအညီယူဖို႔ ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ လက္နက္အကူအညီသာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္နက္ အကူအညီဆိုတာလည္း ကိုယ္ပိုင္ လက္နက္ကိုင္ ေခတ္သစ္ဗမာ့တပ္မေတာ္ စဖြဲ႕ဖို႔ စိတ္ကူးသေဘာ အစပါပဲ။
ဒဂုန္တာရာဟာ ႏိုင္ငံေရးသမား ပီပီျပင္ျပင္ နာမည္မခံခဲ့ေပမယ့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဘဝေတြမွာ ကတည္းက ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ၊ လြတ္လပ္ေရး လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ ႏိုင္ငံေရး သမိုင္းဝင္ ပုဂၢိဳလ္ (သူငယ္ခ်င္း၊ မိတ္ေဆြ) ေတြ ေဘးက ထဲထဲဝင္ဝင္ ပါခဲ့သူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဒဂုန္တာရာရဲ႕စာေပကိစၥအပ တိုင္းျပည္ အတြက္ လက္ေတြ႕ အလုပ္လုပ္ခဲ့မႈေတြကို လြတ္လပ္ေရး ေခတ္ဦးက စလို႔ ေနာက္ဆံုးသက္ဆံုးတိုင္ တစိုက္မတ္မတ္၊ မဆုတ္မနစ္ ႀကိဳးစား တိုက္တြန္း ေဖာ္ေဆာင္ ေဆာ္ၾသခဲ့တဲ့ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပည္တြင္းစစ္ ရပ္စဲေရး အလုပ္ေတြကလည္း သက္ေသျပဳခဲ့ပါတယ္။ ေလႏုေအးလႊမ္း၊ ရွမ္ပိန္ရနံ႔ ထံုသင္းတဲ့ စာအဖြဲ႕အႏြဲ႕၊ အျပင္ေလာကမွာလည္း ဘန္ေကာက္ လံုခ်ည္ တမမ၊ စႏၵရားေလးနဲ႔ သီခ်င္းေလး တသသ အႏုပညာ ေနထိုင္မႈ သေဘာေတြ ရွိေပမယ့္ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာဟာ စိတ္ကူးယဥ္ေလာကထဲမွာ ေန၊ သာယာၿပီး လူထုပကတိဘဝကို ေက်ာခိုင္းေနသူ ဘယ္တုန္းကမွ မျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။
လူေလးစားခံရ၊ ၾသဇာရွိၿပီး ရပ္တည္ခ်က္ ခိုင္မာ မွန္ကန္တဲ့ ေရွ႕မီ၊ ေနာက္မီ လူႀကီးပိုင္း ရွားလာတဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခု အတြင္းမွာ ဒဂုန္တာရာဟာ လူထုေဒၚအမာ (၁၉၁၅ ဖြား - ၂၀၀၈ ဆံုး)၊ ေဒါက္တာသန္းထြန္း (၁၉၂၃ ဖြား - ၂၀၀၅ ဆံုး) တို႔လိုပဲ တိုင္းျပည္ေရးရာေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္ အသံထြက္ ေထာက္ျပ၊ ေဝဖန္ခဲ့သူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ လူထုဘဝကို စိတ္ကူးမယဥ္၊ မ်က္မွန္စိမ္းမတပ္၊ အရွိအတိုင္း ျမင္ႏိုင္၊ စာနာႏိုင္ခဲ့ၿပီး တသားတည္း ရပ္တည္ေပးခဲ့သူပါ။ ဆရာႀကီးရဲ႕ တိုင္းျပည္အတြက္ ရဲရင့္မွန္ကန္တဲ့ အသံထြက္ခဲ့မႈေတြကို ေနာက္ဆံုး ဇရာေထာင္း ေနဝင္ခ်ိန္ ကြယ္လြန္ခါနီးအထိ ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ သေဘာထား ေၾကညာခ်က္ေတြ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပန္ၾကားလႊာေတြ၊ စာနယ္ဇင္း ေရဒီယိုေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခ်က္ေတြက တဆင့္ ေတြ႕ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို စာ၊ စကား၊ သေဘာထား ေတြေၾကာင့္ လူထုမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို လူငယ္ေတြမွာ စိတ္ဓာတ္ ခြန္အားေတြ၊ ယံုၾကည္ခ်က္ ခိုင္မာမႈေတြ တိုးခဲ့ရပါတယ္။ ျပင္ပနဲ႔ အဆက္အသြယ္ နည္းသြားတဲ့ ေနာက္ပိုင္းကာလ ဆယ္စုႏွစ္ေတြမွာ ဆိုခဲ့တဲ့ အသံစူးၿမဲ၊ ထြက္ၿမဲ သေဘာေတြေၾကာင့္ ဒဂုန္တာရာရဲ႕ တည္ရွိမႈဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ အင္မတန္အေရးပါခဲ့တယ္။
ဆိုေတာ့ ဒဂုန္တာရာ ဆံုးပါးသြားခဲ့ျခင္းဟာ အသက္အရြယ္ သေဘာ အရ၊ ေျဖ ႏိုင္ပါတယ္ လို႔ ယူဆႏိုင္စရာ ရွိေပမယ့္ အမွန္ေတာ့ ဘယ္လို မွ ေျဖမရ၊ အစားမထိုးရတဲ့ ဆံုးရံႈးမႈႀကီး တခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာႀကီး ကြယ္လြန္ၿပီး ႏွစ္ႏွစ္ အတြင္း ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားအေရး၊ လယ္သမား၊ အလုပ္သမားအေရး၊ ျပည္တြင္းစစ္ အေရးေတြမွာ ခိုင္မာ မွန္ကန္ ၾသဇာႀကီးတဲ့ အသံေတြ ေပ်ာက္ကြယ္ တိုးလ် မဲ့ခဲ့တာေတြကို ၾကည့္ရင္ ဆရာႀကီးရဲ႕ ၾသဇာ အသံ ကြက္လပ္ႀကီး အစားထိုးမရမႈကို တြက္ၾကည့္ႏိုင္ပါတုယ္။ ဆရာႀကီးတာရာလို ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ အိပ္ရာထဲလဲလ်က္ ျပည္သူ႔အတြက္ စကား တခြန္း ျမြက္ၾကားျခင္းဟာ အခုေခတ္ လူထုေခါင္းေဆာင္ဆိုသူမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးသမား ဆိုသူမ်ား လူထူထူေရွ႕ ေရာက္ရင္ အာေပါက္မတတ္ ေဟာၾကားေတာ္မူတတ္တဲ့ မိန္႔ခြန္း တရာထက္ တန္ဖိုးရွိ၊ လူထုကို အားျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံေရး ယံုၾကည္ခ်က္ ျပင္းထန္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူငယ္အမ်ားကို တက္ၾကြေစ၊ ယံုၾကည္မႈကို ခိုင္မာေစပါတယ္။ လက္ေတြ႕လည္း အက်ိဴး ေက်းဇူးျဖစ္ေစ၊ တြန္းအားျဖစ္ေစပါတယ္။
မတရားမႈကို ဆန္႔က်င္မႈ၊ ေတာ္လွန္ေရး ယံုၾကည္ခ်က္၊ အာဏာရွင္ ဖီဆန္ေရး၊ ဖက္ဆစ္ ဆန္႔က်င္ေရး၊ စစ္ဝါဒီတိုက္ဖ်က္ေရး စိတ္ဓာတ္၊ သေဘာတရားေတြကို ဆရာႀကီးဟာ “မတ္လ ေတာ္လွန္ေရး” က စလို႔ ကဗ်ာ တမ်ိဳး၊ စာ တဖံု၊ စကား တလွည့္၊ လက္ေတြ႕ အလုပ္ပါ မက်န္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပခဲ့သူ ရဲရင့္ မွန္ကန္ ေျဖာင့္မတ္ မေသြတိမ္း မယိမ္းယိုင္ မေဖာက္ျပန္ခဲ့တဲ့ တကယ့္ ‘တာရာၾကယ္နီႀကီး’ တစင္းအျဖစ္ ေတာ္လွန္ မ်ိဳးဆက္ေပါင္းမ်ားစြာကို ဦးေဆာင္လႊမ္းမိုး စိတ္ဓာတ္ခြန္အား ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။
ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာဟာ ရန္သူကို ရန္နဲ႔မတုံ႔ ျပန္သူ၊ အမုန္းမပြားသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရန္သူေရွ႕ လက္နက္ခ်၊ အညံ့ခံ၊ ဒူးေထာက္သူေတာ့ ဘယ္တုန္းကမွ မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။ ဇရာေထာင္း၊ က်န္းမာေရး ခ်ိဳ႕ယြင္း၊ မ်က္စိ အလင္း အာ႐ုံကြယ္နည္းခဲ့ရေပမယ့္ တသက္လံုး ဒူးေခါင္းေတြ ေခ်ာင္ မသြား၊ ေပ်ာ့ မသြားခဲ့ပါဘူး။ စကားနဲ႔မဟုတ္ တကယ္ လက္ေတြ႕ မေပ်ာ့ခဲ့သူပါ။ မ်က္စိအာ႐ံုနည္းခဲ့ေပမယ့္ ႏိုင္ငံေရး အျမင္အာ႐ုံကေတာ့ ဘယ္တုန္းကမွ မမွား၊ မနည္း၊ မကြယ္ခဲ့ပါဘူး။ ဇရာသေဘာက ဒဂုန္တာရာရဲ႕ လူ႐ုပ္ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို ဖိစီးႏွိပ္စက္ ေအာင္ႏိုင္ခဲ့ေပမဲ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ ႀကံ့ခိုင္သန္စြမ္းလွတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကိုေတာ့ တသက္လံုး အႏိုင္မယူႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒဂုန္တာရာဟာ ေသသည္အထိ စီးပြားေၾကာင့္၊ လူမႈေရးေၾကာင့္၊ ေခတ္ေၾကာင့္၊ စနစ္ေၾကာင့္၊ အရြယ္ေၾကာင့္ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္နဲ႔ မွ စစ္အာဏာရွင္ ကိုယ္က်ိဳးရွာ အုပ္စိုးသူ လူတစုနဲ႔ “ေပါင္းစားသူ” မျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ျပည္သူ႔ၾကားမွာသာ မားမားမတ္မတ္ တသားတည္း ေနသြား၊ ေသသြားခဲ့ပါတယ္။
ဆရာႀကီးဟာ ျပည္သူ႔ရန္သူေတြကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတရားနဲ႔ လက္ကမ္း အမွန္တရားကို လမ္းညႊန္ လမ္းဖြင့္ေပးတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တျခား တဖက္ကလည္း မူဝါဒ အားျဖင့္ ရန္၊ ငါ၊ စည္း ျပတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရပ္တည္ခ်က္၊ အေတြးအေခၚ၊ ယံုၾကည္ခ်က္ ခိုင္မာခဲ့ျခင္းပါ။ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာတို႔ ေပါင္းစားခ်င္ရင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ အလြယ္ကေလးပါ။ တကူးတက ရွာစရာ မလို။ အိမ္တိုင္ရာေရာက္ဆိုတဲ့ အေနအထား၊ အခြင့္အေရးေပး၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးၿပီး ေပါင္းေစခ်င္သူ၊ အသံုးခ်ခ်င္သူေတြ အျပည့္ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ ဆရာႀကီးဟာ ဘယ္တုန္းကမွ ရပ္တည္ခ်က္ မေသြဖည္ခဲ့ပါဘူး။ ဒီလို အေတြးအေခၚ၊ ယံုၾကည္ခ်က္၊ သေဘာထား မေဖာက္ျပန္ ခိုင္မာမႈဟာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔မ်ိဳးဆက္သစ္အတြက္ အတုယူစရာ အေမြေကာင္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
သခၤါရ သေဘာအရ မရဏေသမင္း က ဆရာႀကီးကို အႏိုင္ယူသြားခဲ့ရာမွာလည္း ႐ုပ္သေဘာသာ ႏိုင္သြားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးရဲ႕ ဆိုခဲ့တဲ့ စိတ္ဓာတ္အေမြ ကေတာ့ လက္ဆင့္ကမ္းအေမြအေနနဲ႔ တိုင္းျပည္ မ်ိဳးဆက္သစ္တိုင္းအတြက္ အနာဂတ္မွာ က်န္ေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္ ရပ္တည္ခ်က္ ခိုင္မာမႈ အေမြေကာင္း ဆက္ခံခ်င္သူ အတုယူတတ္သူမ်ား အတြက္ပါ။ ေဆြးေႏြးခဲ့သမွ်ဟာ ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာရဲ႕ စာေပ၊ လူမႈ၊ ႏိုင္ငံေရး ၾသဇာေတြ၊ တန္ဖိုးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေတြအျပင္ ဆရာႀကီးဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အတြင္း ၁၉၉၀ ေက်ာ္ ဒီဘက္ေခတ္ လူငယ္ေတြ အတြက္ “သက္ရွိ ရာဇဝင္” သမိုင္းစာအုပ္ႀကီးလည္း ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ၁၃၀၀ ျပည့္အေရးေတာ္ပံုႀကီးစလို႔ ဗမာ့သမိုင္းရဲ႕ မွတ္တမ္းဝင္ အျဖစ္အပ်က္တိုင္း လိုလိုအတြက္ ေမးစရာ၊ ျမန္းစရာ၊ သေဘာထား ေတာင္းခံစရာ စရာ ရွိရင္ စာနယ္ဇင္းဟာ ဆရာႀကီးဆီပဲ ေျပးရတာ၊ ဆရာႀကီး သေဘာထားပဲ အေလးထား ေမးျမန္းေတာင္းခံရတာပါ.
ဆိုေတာ့ ဗမာျပည္မ်ိဳးဆက္သစ္ဟာ စာေပ၊ လူမႈ၊ ႏိုင္ငံေရး၊ သမိုင္း၊ ရပ္တည္ခ်က္၊ စိတ္ဓာတ္ ေရးရာ အရာရာ မွာ “ဒဂုန္တာရာဆီက ဆင္းသက္လာခဲ့ရတယ္” လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလို ခံယူရင္ ေမြးထုတ္ေပးသူ၊ ဆင္းသက္ေစသူ ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာရဲ႕ ေသသည္ အထိ စြဲၿမဲ ခိုင္မာ၊ မေဖာက္မျပန္ မွန္ကန္ ရပ္တည္ လာတဲ့ ႏိုင္ငံေရး၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ေတာ္လွန္ေရး၊ ျပည္သူ႔ဒီမိုကေရစီ တည္ေဆာက္ေရး စိတ္ဓာတ္ ခိုင္မာမႈ၊ သေဘာထား၊ ရပ္တည္ခ်က္ မွန္ကန္မႈကို အေမြေကာင္း အျဖစ္ က်န္ရစ္ခဲ့သူေတြက ထိန္းသိမ္းရပါမယ္။ ဒီလို ထိန္းသိမ္းျခင္းကသာ ဆရာႀကီး ရဲ႕ ေက်းဇူးကိုသိျခင္း၊ တန္ဖိုးထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီး ကြယ္လြန္ျခင္း ႏွစ္ပတ္လည္ေတြမွာ စကားလံုးခ်ီးပ၊ ေျမွာက္စားမႈေတြနဲ႔ လြမ္းျပ၊ ငိုျပ ေနတာမ်ိဳးေတြနဲ႔စာရင္ စိတ္ဓာတ္အေမြ၊ ခံယူခ်က္ အေမြ၊ အလုပ္အေမြကုိ ဆက္ခံျခင္ကသာ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ လမ္းစဥ္၊ ၾသဝါဒ၊ မူဝါဒကို အမွန္တကယ္ ယံုၾကည္၊ ခံယူက်င့္သံုးျခင္း မည္ပါမယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒဂုန္တာရာရဲ႕ “ရန္သူမရွိ၊ မိတ္ေဆြသာရွိ” တရား ကို လက္ကိုင္ထားပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဝါဒကို ဦးထိပ္ရြက္ပါ။ တိုင္းျပည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ ရင္ၾကားေစ့ေရး ကို ေဖာ္ေဆာင္ပါ။ ဒါေပမဲ့ စစ္အာဏာရွင္ ေနာက္ၿမီးဆြဲ၊ ကိုယ္က်ိဳးရွာ၊ ေပါင္းစားသူေတာ့ မျဖစ္ပါေစနဲ႔။ ဒါမွသာ “တာရာ့လမ္းစဥ္” အစစ္အမွန္ ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း၊ “ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး ဒဂုန္တာရာက ဆင္းသက္သည္” အမွန္ဆိုႏိုင္မယ္ ျဖစ္ေၾကာင္း စာေပ၊ စာနယ္ဇင္း၊ ႏိုင္ငံေရး ပုဂၢိဳလ္အေပါင္းကို လက္တို႔ (စာတို႔) သတိေပးရင္း ဒီစာစုေလးနဲ႔ ဆရာႀကီးကို ဂါရဝျပဳလိုက္ေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ား။
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ (၁၀ ေမ၊ ၁၉၁၉ ဖြား – ၁၉ ၾသဂုတ္၊ ၂၀၁၃ ဆံုး) ကြယ္လြန္ျခင္း သုံးႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ)
ဆက္သြယ္ရန္ႏွင့္ ျပန္လည္ေဝဖန္ရန္ - nyeinchanaye81@gmail.com

သ႐ုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီ - သန္းေဌးေမာင္
The Ladies News

http://www.theladiesnewsjournal.com/…/thu-2016-08-18-1…/3023

No comments: