Friday, August 12, 2016

က်မ ဘဝ ရဲ႕ သင္ခန္းစာအစ....( GandawinMee )

က်မ ဘဝ ရဲ႕ သင္ခန္းစာအစ....( ၁ )...

12 August 2016

ဘဝ ႀကီးတခုလံုးႏွင့္ ခ်ီၿပီးေျပာရပါသည္.
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤအေၾကာင္း
အရာသည္ က်မ ႏွင့္အတူ လူေပါင္းမ်ားစြာ
တို႔၏ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာကို ေျပာင္းလြဲေစႏိုင္ခဲ့ယံု
သာမက...ယေန႔ ျမန္မာျပည္အတြင္း ေျပာင္းလဲေနေသာ ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ား၏...အစ သည္လဲ....
ဤအေၾကာင့္အရာမွတဆင့္ခံ ဆင္းသက္လာေသာ
ေနာက္ဆက္တြဲ ...အက်ီ ုးခံစားခြင့္မ်ားပင္ျဖစ္ပါသည့္
သမိုင္းဝင္ ၈၈၈၈ အေရးေတာ္ပံု အေၾကာင္း ႏွင့္
အတူ ေျပာင္းလြဲသြားေသာ က်မတိုဘဝ တဆစ္
ခ်ိ ုးကို ျပန္ျကည္ လ်င္သတိရစရာ မ်ားစြာ ရိွသည္.
စက္တင္ဘါလ 18 ရက္ စစ္တပ္မွ အါဏါ
သိမ္းျပီးေနာက္ နယ္စပ္ေဒသ အသီးသီးကို
နည္းမ်ီဳးစံုႏွင့္ေက်ာ္ျဖတ္လာေသာ ေက်ာင္းသား အရပ္သားအလုပ္သမား ရဟန္း႐ွင္လူ ျပည္သူအေပါင္း
စုရပ္ေနရာတခု သည္ ကရင္ လူမ်ီဳးစု ေတာ္လွန္ေရး
ပိုင္နယ္ေျမ ထဲမွ ေသေဘာဘိုး ဆိုေသာ ရြာေလး ျဖစ္သည္.
ဤရြာေလးကို အေျချပဳု ၿပီး က်မတို႔ ၏ ဘဝ အစ မေမ့ႏိုင္ေသာေသေဘာဘိုး Camp ျဖစ္လာရသည္.
ေသေဘာဘိုး ရြာေလး......ယိုးဒယားႏိုင္ငံထြက္
ပလပ္စတစ္ ပစၥည္း မ်ီဳး ေပါင္းစံု ေရာင္းခ်သည့္
အိမ္ဆိုင္ေပါင္းမ်ားစြာ ....ယိုးဒယား..ေခါကိဆြဲျပဳတ္
ဆိုင္ ....ေမွာင္ခို ကုန္သည္မ်ား...ႏွင့္ ကရင္လူမ်ီဳးစု
ေတာ္လွန္ေရး ...သမားမ်ား..ႏွင္.့အသက္႐ွင္...
လႉပ္႐ွားေနရေသာ ..ရြာေလး......က်မ၏....
အေတြးမ်ားသည္ ..မိုးေအးေအး ႏွင့္...ေဆာင္းခ်မ္းခ်မ္း
ေလးမွာ...လြန္ခဲ့ေသာ....၂၈ႏွစ္သို႔....
ဆက္လက္ေရးသားပါအံုးမည္....
22.07.16....10:41pm
 
'အေမ အိမ္က ထြက္လာခါစ
လူေလာက ႀကီးထဲ စဝင္ခါစ
In 1989,in Bangkok Thailand.'
************************************************************
က်မ ရဲ႕ ဘဝ သင္ခန္းစာ အစ ( ၂ , က )

ပူျပင္းလွတဲ့ ေႏြညတည....

က်မ ငယ္ငယ္ က ရပ္ကြက္ထဲမွ လူမ်ား ႏွင့္
ေပါင္းသင္းရခ်ိန္ နဲ႔ၿပီး ေက်ာင္းမွ သူငယ္ခ်င္း
ေက်ာင္းကားအတူတူစီး ေနၾကသူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္
သာ အျပင္ထြက္ စက္ဘီး စီး ခ်ိန္းသြားတာမ်ားသည္.

က်မ အခ်စ္ ဆံုး သူငယ္ခ်င္း ေကာင္မေလး
တေယာက္က က်မနဲ႔အတန္းတူ TTC မွာ သူက
အင္းစိန္ လမ္းသစ္လမ္းတြင္ ေနသည္. က်မတို႔ႏွစ္ေယာက္ လမ္းသစ္လမ္း တြင္ စက္ဘီး စီးေနၾက...

လမ္းသစ္လမ္းႏွင့္ ရန္ကုန္အင္းစိန္ လမ္းဆံုတဖက္
က ဧဒင္ လက္ဘက္ရည္ ဆိုင္ ႏွစ္ေယာက္သား ခိုးထိုင္ေနၾက. ခိုင္ဇင္ သင္းမီဘမ်ားကလဲ က်မကိုခ်စ္ပါသည္.
သူတို႔အိမ္က က်မ စားအိမ္ေသာက္အိမ္.....

တေန႔ညေန႔ က်မ အင္းစိန္အိမ္မွ ျပန္တာ ေနာက္က်သျဖင့္ အေမဆူသည္...က်မလဲ သူကိုဘာမွျပန္မေျပာဘဲ မီးပူ ထိုင္တိုက္ေနလိုက္သည္...
ေႏြရာသီေရာက္လ်ွင္...အေမက ...အိမ္မွာလူဆံုေစခ်င္
သည္....မီး ႏွစ္ခါ အေလာင္ခံရၿပီး....အေမသည္....
မီးေဟ့...ဆိုတာနဲ႔ အဝတ္ေတြ ထုပ္ခိုင္းသည္...
ဘယ္မွာ ေလာင္လဲ....သူမေမးႏိုင္....

ည ၇ နာရီ ေက်ာ္ေက်ာ္ ေလာက္ရိွမည္ထင္သည္.
ေသနပ္သံလိုလို အသံေတြၾကားရသည္...မီးသတ္
ကားသံေတြၾကားရသည္....မီးဗ်ိ ု့.မီးမီး ...ေအာ္သံေတြ
လမ္းမ ေပၚမွာ ၾကားေနရသည္.

က်မတို႔အိမ္သည္ သမိုင္းလမ္းဆံုမွ ၁၅ မီနစ္ခန္႔
လမ္းေလ်ွာက္ဝင္ရသည္. အလုပ္မွ ျပန္လာေသာ
ဦးေလးႀကီးတေယာက္က ႀကိဳ႕ကုန္းဘက္မီးေလာင္ေနတယ္ ထင္တယ္ မီးသတ္ကားေတြ...စစ္ကားေတြ
အဲ့ဘက္သြားတာ ေတြ႔လိုက္တယ္.....မီးေလာင္တယ္
ဆိုလဲ ေဝးပါတယ္ ေဒၚတင္ေရ....လို႔ အေမကိုနစ္သိမ့္
စကားဆိုသြားေတာ့မွ...အေမ...အေၾကာက္ေျပသြားပံုရသည္.

အေမလဲ...စကားေျပာလက္စ ..ေခါင္းရင္အိမ္ျပန္တက္သြားၿပီး သူညီမႏွင့္ စကားသြားျပန္ေျပာ....
က်မလဲ...ႀကိဳ႕ကုန္းဆိုအင္းစိန္...နဲ႔နီးတယ္...သြား
ၾကည္ရင္ေကာင္းမယ္ဆိုၿပီး...အေဖကို ..တိုးတိုး
တိတ္တိတ္ခြင့္ေတာင္းၿပီး...ထြက္ခဲ့သည္.

က်မ သမိုင္းဘူတာရံုလမ္းေရာက္ေသာအခါ
သမိုင္းလမ္းဆံုဘက္ ထြက္မရေတာ့...စစ္ကားမ်ားကို
စေတြ႔ရသည္. စိတ္ထဲတြင္ ..တထင့္ထင့္ ...ပိုစပ္စုခ်င္
စိတ္မ်ားေပၚလာသည္.

နယ္ေျမကြၽမ္းက်င္ေသာ က်မအဖို႔ တျခားလမ္းမွတဆင့္ ရန္ကုန္အင္္းစိန္လမ္းမကို
သြားႏိုင္သည္. က်မ ဘိုကုန္းလမ္းမွ ေန လမ္းဆံုဖက္ထြက္ေတာ့ စစ္ကားတစီးေတြသည္ စစ္သားမ်ားသည္
လည္စီး အနီမ်ားစီးထားသည္.ေနာက္ တခါမွမျမင္ဘူး
သည္ သံခ်ပ္ကားလို ကားမ်ီဳးေတြလဲ ေတြ႔ရသည္.
လမ္းေဘး ေစ်းဆိုင္ အိမ္မ်ား က မီးေရာင္မ်ား အေရာင္
မိွန္ထားသလိုဘဲ...က်မ..ပံုစံက ေကာင္ေလးႏွင့္ပိုတူေနသလို စက္ဘိန္းေလး ေအးေဆး တြန္းလိုက္ လူေတြ
တိုးတိုး ေျပာေနတာေတြ နားေထာင္လိုက္ မီးကင္းတဲ့
နားမွာ လူေတြစုေနလ်ွင္ခဏရပ္ နားစြင့္လိုက္ႏွင့္
တေျဖးေျဖး RIT ေက်ာင္းေ႐ွ႕ ေရာက္ေသာအခါ
လမ္းႏွစ္ဖက္စလံုး ကပလက္ေဖာင္းေတြ ေရေဆး
ထားသလိုေတြ႔ရပါသည္. ေႏြေခါင္ေခါင္ မိုးကလဲ
မရြာ...ေက်ာင္းဝင္းတခုလံုးတိတ္ဆိတ္ေနပါသည္...

ဦးေလးအရြယ္ လူႀကီးေတြ တေယာက္စ...ႏွစ္ေယာက္
စဘဲ ေတြရၿပီး ေက်ာင္းရဲ႕ တဖက္ျခမ္း BPI လမ္းၾကားကလဲ ပိုတိတ္ဆိတ္ေနေလသည္.

က်မ မ်က္ေစ့ထဲတြင္ အျမင္ထူးေနေသာ စစ္ကားမ်ား
တိတ္ဆိတ္ လြန္းေနေသာ ေက်ာင္းဝင္း
လူတေယာက္မွ မရိွသည့္ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္
လိုင္းကားေတြလဲ...မရိွ...ေက်ာင္းေ႐ွ႕ကပလက္
ေတြ ေရေဆးထားသလို...ဘာေတြလဲ....ဆိုၿပီး
အိမ္ကို...အေတြးမ်ားစြာႏွင့္...ျပန္လာခဲ့ရသည္

ဤတညသည္ ေနာင္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ
လူအခြင့္အေရးေန႔..ျဖစ္လာဘို႔......အစားထိုးမရေသာ
ဆံုးရံႈးမူ႔ေတြ..ႏွင့္....ေက်ာင္းသားသမိုင္းတြင္...တြင္ရစ္
ေလေတာ့သည္......ဆက္လက္ေရးပါအံုးမည္.
GandawinMee 23.07.16,....10:49
က်မ၏ ဘဝ အစ ႏိုင္ငံေရး ပိုး က်မ စိတ္ထဲ
ဘယ္လိုစဝင္လာသလဲ ဆိုတာ ကာရကံ႐ွင္
က်မကိုတိုင္ပင္ အံျသရပါသည္. ဆက္လက္၍
March လႏွင့္ 8 August မတိုင္မိွ ျပည္တြင္း
၌ UG ေက်ာင္းသားမ်ား လႉပ္လ်ွားမူ႔...စပ္စုစိန္
က်မ...အေမ မ်က္ေစ့...ေနာက္ကာ ေမာ္လၿမိဳင္
အပို႔ခံရ ...က်ိ ုက္သုတ္ ဘုရား ..ကုန္းေတာ္
မီုးသည္းေသာေန႔ ၌ေရာက္လာေသာ....ေကာင္
ေလး သံုးေယာက္...ေက်းဇူးပါ . Good Night
Everybody.


*****************************************
က်မဘဝ ရဲ႕ သင္ခန္းစာ အစ
( ၂.ခ )
က်မကေတာ့ မေနညက ျဖစ္ခဲ့သည့္ RIT
ေက်ာင္းဝန္းက သတင္းမ်ားကို အရမ္းစိတ္ဝင္
စားေနသည္. ႏိုင္ငံေရးတြင္ က်မ ၏ လက္ဦးဆရာ
က်မ ၏ အေမ မသိေစခ်င္ေသာ အေၾကာင္း အေမ
ခြင့္မျပဳေသာအေၾကာင္းမ်ား ကအစ တိုင္ပင္စရာ
တဦးတည္းေသာလူမွာ က်မ၏ ဖခင္ .....
အေဖသည္ ပင္စင္စားတေယာက္ မနက္မိုးလင္း
ဒါနဲ႔ သတင္းစာ တေစာင္ ေရေႏြးအိုးတလံုး ႏွင့္
ေကာက္ညႇင္းေပါင္းေလး စားက ေရဒိယို နားေထာင္
လိုက္သည္မွာ ေန႔ခင္းထမင္းစားခ်ိန္ အထိ.....
တခါတခါ ရပ္ကြြက္ထဲမွ အေဖအရြယ္ သူငယ္ခ်င္း
ပင္စင္စားမ်ားလဲ အေဖႏွင့္ေရေႏြးခ်မ္းလာေသာက္
သတင္းလာနားေထာင္..ဆို႐ွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ
ေငြစကၠဴ မ်ား အေၾကာင္း ႏိုင္ငံေရး စီးပြားေရ ေရာက္တတ္ရာရာ ေဆြးေႏြးၾကေတာ့သည္.
က်မသည္ အိပ္ရာမွ ထၿပီး စာအုပ္တခုခု ဖတ္ေနရင္ဖတ္ မဖတ္လ်ွင္ လမ္းထိပ္ထြက္တခုခုေလးစား အေဖ
ေရေႏြးခ်မ္းဝိုင္းနား..ေယာင္လိုပင္မသြား..တခုခု ေခၚ
ခိုင္းမွာဆိုးေသာေၾကာင့္ မျမင္ရေအာင္ေနေန တတ္သည္.က်မတြင္အိမ္၌ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ဘာလုပ္ရမည္ဟူ ၍ မရိွေပ.......
ဒိေနမနက္ေတာ့ အေဖအသံၾကားတာနဲ႔ အိပ္ရာကထသည္ အေဖ ေရေနြးျကမ္းဘမ္းေလး
ကို ေသေသခ်ာခ်ာေဆးသည္ ေဆးေနတံုးမွာလဲ
ေရေႏြးအိုး အတြက္ ေရေႏြးတည္ထားသည္.
အေဖက ထူးျခားလွေသာ က်မကို တခ်က္ လွမ္း
ၾကည့္သည္.
"အေဖဘာစားမလဲ မနက္စာ သမီးသြားဝယ္ေပးရမလား"
" ရပါတယ္ သမီးရယ္ ပဲျပဳတ္သည္ေလး အိမ္ေ႐ွ႕
ေရာက္မွသာ လွမ္းေခၚဝယ္လိုက္ ညတံုးကထမင္း
ျကမ္းက်န္ေသးတယ္ဟုပ္" ဟုပ္ကဲ့ အေဖ.
အေဖကို ေရေႏြးက်မ္း ႏွင့္တြဲေသာက္ရန္ ထန္းညႇက္
ခဲေလး ေလး ေလးငါလံုး ပါ လင္ပန္းထဲ့ ထည့္ယူလာ
ေပးၿပီး ေဖေဖ ထိုင္ေနၾက အိမ္ေ႐ွခန္းေလးတြင္ခ်ေပးလိုက္သည္.
အေဖသည္ ေရေႏြးခ်မ္းေလးေသာက္ရင္း လမ္းမဘက္သို႔လည္း ခဏ ခဏ လွမ္းေမ်ွာ္ ေနသည္ သူမိတ္ေဆြ
မ်ား အိပ္ရာက ႏိုးခ်ိန္ေမ်ွာ္ပံုရသည္.
က်မလဲ သနပ္ခါးလူး ေခါင္းဖီးၿပီး အင္က်ီလဲ ေနတံုး
" ဗ်ိ ု့ ဦးေစာ ဘယ္လဲဗ် လာပါအံုး ေရေႏြးၾကမ္း
ေလးသံုးေဆာင္ပါအံုး"ဟု အိမ္ေ႐ွ႕ျဖတ္ေလ်ွာက္
လာေသာ သူမိတ္ေဆြ ကိုလွမ္းေခၚသံၾကားရပါေတာ့
သည္. က်မ အရမ္းေပ်ာ္သြားသည္. က်မေစာင့္ေနေသာစကားဝိုင္း.....
ေနာက္ထပ္ ဦးေလးႀကီးႏွစ္ေယာက္ ထပ္ေရာက္လာသည္. ထိုအခ်ိန္အမ ႀကီးႏိုးလာၿပီး" လမ္းထိပ္
တခုခု သြားဝယ္ပါလား...အေဖတို႔စားဘို႔."...
ေဖေဖက ထမင္းၾကမ္းစားမယ္တဲ့ ...မမဦး.....
ပဲျပဳတ္သည္လဲ လာၿပိ....ပဲျပဳတ္သည္လာပါအံုး"
အမကို ျပန္ေျဖရင္း အိမ္ေ႐ွ႕ေရာက္လာေသာ
ပဲျပဳတ္သည္ကိုလဲလမ္းေခၚလိုက္ေသးသည္.
မနက္စာအျဖစ္ ပဲျပဳတ္ ထမင္းဆီဆမ္း ေရေႏြးခ်မ္း
ႏွင့္ လူႀကီး ေလးေယာက္ ေျပာေနေသာ ညကေက်ာင္း
ဝန္းအတြင္း ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ပံုမ်ားသည္....ေနာင္တြင္
သူပုန္မ ျဖစ္လာမည္ က်မအတြက္....စိတ္ဝင္စားစရာ
အေကာင္းဆံုး သတင္းမ်ားျဖစ္လာပါသည္.
" ေက်ာင္းသားေတြ ဘက္ကထိသြားတယ္လို႔
ေျပာတယ္ဗ်....တခ်ီဳ႕ နံမည္ ရိွသူေတြ ဆြဲႏိုင္တယ္
တခုခုေတာ့ ျဖစ္အံုးမွာ ဟိုတခါလို......အလုပ္သမားေတြပါလာရင္မလြယ္ဘူး" အေဖတို႔ စကားဝိုင္းမွ
သတင္းပ်ံလြင့္မူ႔"
ေငြစကၠဴ သိမ္းတံုးက က်မနဲ႔ သိပ္မဆိုင္
ကိုပိုင္ေငြ မရိွေသာက်မအတြက္ ပူစရာမလို
အေမ ၾကည့္လုပ္သြားလိပ္မည္ေလ...
ေက်ာင္းသားထိသြားတယ္...ထိသြားတဲ့ေက်ာင္းသားက
က်မ အကို ရဲ႕တပည့္ နီနီေအာင္ ရဲ႕ အကို ဘုန္းေမာ္
ေနာက္တေယာက္လဲ ပါတယ္ ေဆးရံုမွာ အတြင္းလူနာ....က်မ ေခါင္းထဲ...မွတ္ထားလိုက္သည္.
သတင္းလာခ်ိန္ကိုေသာင့္ရအံုးမည္. က်မအရမ္း
စိတ္ေတြ လႉပ္႐ွားေနသည္.အျပင္ထြက္ခ်င္သည္
အင္းစိန္ဘက္သြားခ်င္ေနသည္.ဒါေပမဲ့
အိမ္မွာဘဲ အေဖႏွင့္သတင္းေတြ...နားေထာင္ေနခဲ့သည္.ေရဒိယိုမွ....သတင္းမ်ားမွာအစပထမတြင္
ျဖစ္စဥ္အၾကမ္းမ်ွင္းေလာက္သာ ေၾကညႇာသြားသည့္
အကင္းပါးေသာ အေဖ က်မ စိတ္ပါေနမွန္းသိေနသည္. က်မေ႐ွ႕တြင္ သူေရဒိယို နားမေထာင္ေတာ့
သူေရေႏြးခ်မ္းဝိုင္းကို သူတေယာက္ထဲ အခ်ိန္ျဖံဳးၿပီး
မနက္ခင္မ်ားကိုေက်ာ္လြန္ေစလာၿပီး ညေန ေနဝင္ခ်ိန္တြင္ ထမင္းေစာေစာ စားကာေပ်ာက္ေပ်ာက္ သြားတတ္သည္.
က်မ လဲ ေရဒီယို သတင္းေတြ မျပတ္နားေထာင္ေပါ့
က်မတို႔ TTC ေက်ာင္းသည္ စစ္တပ္ဘက္ အုပ္ခ် ုပ္သူ
လူတန္စားမ်ား ၏ သားသမီးအမ်ားစု ထားရိွရာေက်ာင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းမွ သူငယ္ခ်င္းေဟာင္းမ်ားလဲ
ဘယ္သူမွ ဤအေရးအခင္းကို စိတ္မဝင္စား......ခိုင္ဇင္လဲစိတ္မဝင္စား ...က်မတေယာက္ထဲသာ...
စိတ္ဝင္စား ေနရသည္.
ေက်ာင္းသား ႏွစ္ေယာက္ေသၿပီး.ေက်ာင္းသာေတြဘက္မွလဲ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔ ဖြဲ႔ၿပီး RIT ေက်ာင္း
သားႏွင့္ အရပ္သားတို႔ လက္ဘက္ရည္ ဆိုင္မွ စျဖစ္
ေသာျပတ္သနာကို စစ္တပ္မွ အၾကမ္းဖက္ႏွိမ္ႏွင္း
မူ႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေသဆံုးရျခင္းကို တရား
ဝင္ေၾကျငာေပးရန္ အခ်က္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ေတာင္း
ဆိုသည့္ အေၾကာင္းအရာ မ်ားကို ေရဒိယိုကတဆင့္
နားေထာင္ရသည္......
March လထဲတြင္ပြဲၾကမ္းသည္ ေက်ာင္းသားေတြ
ေသ...တျခား ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းမ်ားႏွင့္
RIT ေက်ာင္းသားမ်ား ကိုဖုန္းေမာ္ ဇာပန အခန္း
အနားကို..ေက်ာက္းသားမ်ားႏွင့္ လူထု အခန္းအနား
ႏွင့္လုပ္ရန္ ခ်ီတက္ဆႏၵျပၿပီး တံတားနီ အေရးအခင္းျဖစ္...တလအတြင္း တြင္...ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား......ဖမ္ဆီးထိမ္းသိမ္းခံရေသာ....ေက်ာင္းသားမ်ား....အားလံုးေသာ....ျဖစ္စဥ္တို႔သည္...
ေနာင္တြင္ ၈၈၈၈ အေရးေတာ္ပံုႀကီး ..ျဖစ္ပြားဘို႔
မီးစမ်ားျဖစ္ခဲ့ရသည္.......
ေရးရင္းေရးရင္း က်မ စခံစားလာရပါၿပိ.....

က်မ ဘဝ ရဲ႕ သင္ခန္းစာ အစ
( ၂ - ဂ )


လူတေယာက္မွာ သူဘဝ ျဖစ္ခ်ိန္မွာ
ျဖစ္ကိုျဖစ္လာရမဲ့ ဇာတာ မ်ားသည္ ရိွၿပိးသား...

ျဖစ္သည္ဟု ေ႐ွးလူႀကီးမ်ား ေျပာခဲ့သည္မွာမွန္၏.

က်မ ယၡဳ ေနေနရေသာ ဘဝ ကို လြန္ခဲ့ေသာ
အႏွစ္ ၂၈ ေလာက္က ေဗဒင္ဆရာ တဦးက
ေဟာၾကားခဲ့သည္ ကို က်မတို႔ တအိမ္လံုးက
ပ်က္ရည္ျပဳခဲ့ၾကဘူးသည္.

1988, March လထဲမွာဘဲ က်မတို႔အိမ္ မ်က္ေစာင္းထိုးမွႀကီးႀကီး ေဒၚခင္ရီမွာ လြန္စြာ ေဗဒင္ေမးဝါသနာ
ပါသူျဖစ္ရာ နံမည္ႀကီး ေဗဒင္ဆရာ အားလံုး သူမေမးဘူးသူ မရိွ သေလာက္ပင္.

ေႏြေန႔လည္ March လ ေနာက္ဆံုးပတ္ေလာက္
တြင္သူႏွင့္ ေဗဒင္ ဆရာဆီ သြားရန္ အေဖၚေခၚ
သျဖင့္ လိုက္သြားခဲ့သည့္. သူေဗဒင္ေမးေနတံုး
က်မ သူေဘးနားထိုင္ေစာင့္ေနၿပီး စိတ္မဝင္စားသျဖင့္
စာတအုပ္ကိုသာ လွန္ေလ်ွာ ဖတ္ၾကည့္ရင္း အခ်ိန္ျဖဳန္းေနလိုက္သည္.

သူေဗဒင္ေမးၿပီးေသာအခါ ေဗဒင္ဆရာႀကီးက
က်မဘက္ လွည့္ၿပီး အေဖၚလိုက္လာတာ သမီး
ေလးလား သူအတြက္မေမးဘူးလားဟု ေမးသျဖင့္
က်မ က ႀကီးႀကီးတူမ အေဖၚလိုက္လာေပးတာပါ.
မေမးပါဘူး ဟု ႀကီးႀကီး မေျဖခင္ ျပန္ေျပာလိုက္သည္.

ေဗဒင္ ဆရာက " ဆရာမင္းကို ေဗဒင္ ေဟာေပးခ်င္တယ္ဟု" ေျပာလာ ပါေတာ့ သည္. က်မလဲ ထပ္ညႇင္း
လ်ွင္ ႐ိုင္းမည္ ဆိုးသျဖင့္ ေဗဒင္ဆရာေ႐ွ႕ သြားထိုင္ၿပီး
ႀကီးႀကီး ကေတာ့ ေဘးနားတြင္ တခါမွ ေဗဒင္မေမးဘူးသူက်မအား ဘာေတြ ေဟာမလဲ စိတ္ဝင္စားစြာျဖင့္ ေငးၾကည့္လ်ွက္.....

" ေဗဒင္ ဆရာသည္ က်မ၏ ေမြးေန႔ ေမြးနံမ်ားအား
စာရြက္ေပၚတြင္ တြက္ခ်က္ေနခဲ့ၿပိး " က်မ အား
ေသေသခ်ာခ်ာ စိုက္ၾကည့္ကာ ႏိုင္ငံျခားသြားဘို္စီစဥ္
ထားလား စေမးပါ ေတာ့သည္. က်မ သည္ သူအား
ျပန္မေျဖဘဲ ျပံဳးေစ့ေစ့ အမူအရာႏွင့္ ႀကီးႀကီး ကိုလွမ္းၾကည့္လိုက္သည္. ႀကီးႀကီးက လက္မေလ်ွာ့ေသး
က်မ ကိုစား မရိွေသးပါဘူးဆရာေရ ဘာေတြမ်ား
ထူးျခားေနလို႔လဲ....ေျပာျပပါ...ေပါ့........

" ဒိ စေန သမီး ကံဇာတာ အေျပာင္းအလဲေတြ မ်ား
ေတာ့မယ္ ခရီး႐ွည္ေတြ ထြက္ရေတာ့မယ္....
ျပည္ပအထိ ထြက္ရလိမ့္မယ္....သူခ်က္ျမဳတ္ေနရာ
နဲ႔ေဝးလန္တဲ့...ေနရာ...သူေရာက္သြားၿပိး...ေနထိုင္
ရမဲ့ လကၡဏာ ေတြ သူမွာ ရိွေနတယ္" ဟု က်မအား
ေဟာပါသည္.

ၿပီးလ်ွင္ က်မ က်မ္းမာေရး သူေဟာသမွွ် က်မနားဘဲ
ေထာင္ေနသည္. ေမးခြန္းမထုပ္...ပ်င္းလာသျဖင့္လဲ
ျမန္ျမန္ၿပီး..ၿပီးေရာဆိုၿပီး...ၿငိမ္ေနတာ......

က်မကို ဘာသီခ်င္ေသးလဲ က်မ က
ရပါတယ္ ဆရာေျပာသမ်ွဘဲ မွတ္ထား လိုက္ပါမယ္
ဟု ဆိုကာ ေငြ ကန္ေတာ့ေတာ့ ဆရာက ငါကေဟာေပးခ်င္ေနတာ .ေပးစရာ မလိုပါ ဆိုေတာ့...တူအရီး
ႏွစ္ေယာက္ အိမ္ျပန္လမ္းမွာ သူအားေဗဒင္ ဆရာ
ေဟာၾကာခ်က္မ်ား ဘယ္ေလာက္မွန္ေၾကာင္းလမ္း
တေလ်ွာက္လံုးေျပာသြားေသာ္လဲ .....

က်မ အားေဗဒင္ဆရာ ေဟာခ်က္မ်ားကို သူေရာ
ကာယကံ႐ွင္က်မပါ စိတ္မဝင္စားေပ.....
တေပါင္း တန္ခူးျမန္မာျပည္ အပူ ဆံုးလမ်ား

က်မသည္ ငယ္ငယ္ထဲက အကဝါသနာ ေတာ္ေတာ္
ပါသည္. သင္ၾကန္ တိုင္းတြင္ က်မတို႔ TTC ေက်ာင္း
မွ ေဆးတကၠသိုလ္ ၁ လိပ္ခံုး တြင္းအျမဲတန္း ကေနၾက တပတ္ကို သံုးရက္ေလာက္ အက တိုက္ရၿပီး
March လေနာက္ဆံုး အပတ္ မွ စၿပီး ေနတိုင္းအက
တိုက္ရသည္.

အိမ္မွ ေနၿပီး တေယာက္ေယာက္က သုခလမ္း
သူငယ္ခ်င္းအိမ္သို႔လိုက္ပို႔သည္.သူငယ္ခ်င္းအိမ္မွ
တဆငိ့ သူတို႔ကားျဖင့္ ေက်ာင္းသြား ျပန္လ်ွင္အိမ္အထိျပန္ပို႔ေပးသည္.

ဘဝသည္ အျပင္ေလာက ႏွင့္ အဆက္အသြယ္
ျပတ္ေနသလိုခံစားရသည္ ေက်ာင္းမွာ အကတိုက္
ၿပီးအားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ စကား
ေျပာ သူတို႔စိတ္ဝင္တစား ေျပာေနေသာ အေၾကာင္း
အရာမ်ားထဲတြင္ ဖုန္းေမာ္ ေသတာ တံတားျဖဴ မွာ
ေက်ာင္းသားေတြ အ႐ိုက္ခံရတာ.....ေက်ာင္းသား
ေတြ ..အဖမ္းခံ...ရတာ ..အစိုးရႏွင့္ ..ေက်ာင္သားမ်ား
ၾကားအမူ႔မွန္ေပၚေပါက္ေရး...ေတာင္းဆို.မူ႔ေတြ...
ျပင္းထန္လာတာ ....သူတို္ဘာေၾကာင့္စိတ္မဝင္စား
တာလဲ.......

ဘဝတြင္ ပထမ...ဆံုးအႀကိမ္..ေက်ာင္းမွသူငယ္ခ်င္မ်ားကို....အထင္ေသးသလိုစိတ္ထဲျဖစ္လာသည္
အေဖတို႔ အိမ္မွာေျပာေျပာေနတဲ့...ႏိုင္ငံေရးဘာလို႔
ႏိုင္ငံသားတိုင္း ..အေရးမလုပ္တာလဲ...ဘာလို္ႏိုင္ငံသားတိုင္း...စိတ္မဝင္..စားတာလဲ....က်မ...ေမး
ခြန္းေတြ ..ေခါင္းထဲ ဆီလာေနပါေတာ့...သည္.

ဆက္လက္ေရးရန္အားယူလ်ွက္ပါ..က်မသည္
တေျဖးေျဖးႏွင့္...ႏိုင္ငံေရး...ထဲျမင္ေနရေသာ
လူမူ႔ေရး..ျပတ္သနာ...ဒုကၡမ်ား...ၾကားေနရေသာ
သတင္းစကားမ်ား....က်မ..၏..ရင္ထဲသို႔..
အဲ့ဒါ ...နင့္နဲ႔..ဆိုင္တဲ့..နင့္အေရး...ဆိုၿပီး
တေျဖးေျဖးခ်င္း...ေနရာယူလာပါၿပီး....
ေမာ္လၿမိဳင္ ေရာက္ခါနီး...ပါၿပီ...က်မပါဝင္ကျပရေတာ့မဲ့ ..အခန္းေတြ....ျပန္လည္...ေရးသားရန္
က်မ ရင္ေတြခုန္လ်ွက္.......

GandawinMee, 24.07.16, 21: 52



'ငွက္ဖ်ား ဒဏ္ အႀကိမ္ႀကိမ္ခံစားၿပီး
ဆံပင္ ခဏခဏ မၿဖီး ရဲတဲ့ဘဝ
In 1988,  Dec, in Bangkok Thailand.'

No comments: