Monday, September 19, 2016

ျမန္မာႏိုင္ငံက ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ဆရာဆရာမမ်ားအတြက္ ပညာေရးဆိုင္ရာ အကူအညီေပးမႈႏွင့္ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို အိမ္ျဖဴေတာ္က တရား၀င္ေၾကညာ


ျမန္မာႏိုင္ငံက ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ဆရာဆရာမမ်ားအတြက္ ပညာေရးဆိုင္ရာ အကူအညီေပးမႈႏွင့္ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို အိမ္ျဖဴေတာ္က တရား၀င္ေၾကညာ
|| ခင္ေလး / Education Digest Weekly Journal ||

အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုသို႔ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ ခရီးစဥ္အျဖစ္ ေရာက္ရွိေနသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ အေမရိကန္သမၼတ အိုဘားမားတို႔ ေတြ႔ဆံုမႈအၿပီးတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံက ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ဆရာဆရာမမ်ား အတြက္ ပညာေရးဆိုင္ရာ အကူအညီေပးမႈႏွင့္အခြင့္အလမ္းမ်ားကို အိမ္ျဖဴေတာ္က ၎၏ အြန္လိုင္း ဝက္ဘ္စာမ်က္ႏွာနဲ႔ လူမႈကြန္ရက္ ေဖ့စ္ဘြတ္စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ တရား၀င္ေဖာ္ျပထားသည္။

ေဖာ္ျပခ်က္တြင္ အေမရိကန္ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႏွစ္ႏိုင္ငံ လူထုအေျချပဳ ကူးလူးဆက္သြယ္မႈမ်ား ပိုမိုတိုးျမႇင့္ရန္ ရည္ရြယ္ထား သည္ဟု ဆိုသည္။ အစီအစဥ္မ်ားတြင္ အဂၤလိပ္ဘာသာစကား စြမ္းရည္ျမႇင့္တင္ႏိုင္ရန္အတြက္ အဂၤလိပ္စာ သင္ၾကား ေနေသာ ဆရာ၊ ဆရာမေပါင္း ၁၅၀၀ ဦးအတြက္ သင္တန္းမ်ားေပးျခင္း၊ အေမရိကန္ပညာေရးကို စိတ္၀င္စားသူ ေက်ာင္း သားလူငယ္မ်ားအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔၌ ပညာေရးဆိုင္ရာ အေထာက္အကူျပဳ အၾကံဉာဏ္မ်ားကို ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ တိုးျမႇင့္ေပးျခင္း၊ ဒီမိုကေရစီနည္းက် အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းအတြက္ လိုအပ္သည့္ ကြၽမ္းက်င္မႈမ်ား ရရွိေစရန္ အေထာက္အပံ့ေပးႏိုင္မည့္ ႏိုင္ငံအား ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳေနသူမ်ားအၾကား အျပန္အလွန္ ေလ့လာေရးခရီးစဥ္ အစီအစဥ္သစ္တစ္ခု စတင္ျခင္းတို႔ ပါဝင္ သည္။

၄င္းအျပင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုင္ရာ ကူညီလုပ္အားေပးသူမ်ား Peace Corps ဟု အမည္ရွိသည့္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံကိုယ္စားျပဳ ပရဟိတ လူမႈေရးအဖြဲ႕သည္ ပထမအသုတ္ျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိရန္ရွိေနၿပီး အဂၤလိပ္စာျပ ဆရာ၊ ဆရာမ်ားကို သင္ တန္းေပးျခင္း၊ အလယ္တန္းႏွင့္ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ လုပ္အားေပး စာသင္ၾကားျခင္း ျပဳလုပ္မည္ ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္

ထိုအခ်က္မ်ားသည္ စက္တင္ဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔က ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့သည့္ အိမ္ျဖဴေတာ္၏ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္ခရီးစဥ္ ဆက္စပ္ ေၾကညာခ်က္ေပါင္း ၈ ခ်က္တြင္ ပါဝင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ခင္ေလး / Education Digest
Ref. www.whitehouse.gove
https://www.whitehouse.gov/blog/2016/09/15/president-obama-and-daw-aung-san-suu-kyi-celebrate-burmese-progress
 http://blog.moemaka.com/2016/09/blog-post_912.html

No comments: