Saturday, September 17, 2016

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ နဲ႔ နယူးေယာက္ကျမန္မာေတြ ေတြ႔ဆုံ

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ နဲ႔ နယူးေယာက္ကျမန္မာေတြ ေတြ႔ဆုံ
 
17 September 2016
 
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ နဲ႔ နယူးေယာက္ကျမန္မာေတြ ေတြ႔ဆုံ၊ စက္တင္ဘာ ၁၇၊ ၂၀၁၆
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကိုေရာက္ရွိေနတဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ကိုေရာက္ရွိေနၿပီး အဲဒီမွာရွိတဲ့ ျမန္မာအသို္င္းအ၀ိုင္း နဲ႔ ေတြ႔ဆုံခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို ေတြ႔ဆုံစဥ္အတြင္း ျပည္ပမွာေနထုိင္ေနၾကတဲ့ ျမန္မာေတြ အေနနဲ႔ ကိုယ့္ႏုိင္ငံတုိးတက္ဖို႔အတြက္ အကူအညီေပးၾကဖုိ႔ကိုလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က တုိက္တြန္းေျပာၾကားခဲ့ၿပီး၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရးဆုိင္ရာကိစၥရပ္ေတြအပါအ၀င္ ရခုိင္ျပည္နယ္ေကာ္မရွင္ကိစၥကိုလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာၾကားသြားခဲ့ပါတယ္။
ရခုိင္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေျပာရမယ္ဆုိလို႔ရွိရင္ ၊ က်မကေတာ့ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာခ်င္တယ္။ က်မတုိ႔ ကိုဖီအာနန္ေကာ္မရွင္ကို ဆန္႔က်င္ေနတဲ့ဟာက လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရးေတာင္မဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံေရးရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ပါေနတယ္လို႔ က်မတုိ႔ျမင္ပါတယ္။ အဲဒါ အင္မတန္မွ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးအဖဲြ႔ေတြရဲ႕ အက်ိဳးကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ က်မတုိ႔တႏုိင္ငံလုံးအတြက္လုပ္ေနတဲ့ကိစၥ တခုကို မေအာင္ျမင္ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာေတြထားတယ္ဆုိတာေတာ့ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကူညီတယ္ဆုိတာဟာ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းလည္း နားလည္ေအာင္ေျပာပါ။ ဒီလိုေကာ္မရွင္ဖဲြ႔ျခင္းဟာ က်မတုိ႔အတြက္ ဘာမွ ဆုတ္ယုတ္မႈမရွိဘူး။”
ဒါ့အျပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္းမွာ လူနည္းစုတုိင္းရင္းသားေတြဘက္က အထင္ျမင္လဲြမွားမႈတခ်ိဳ႕ရွိေနတဲ့အတြက္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုေတြထဲမွာ ျမန္မာလူမ်ိဳးဟာလည္း တုိင္းရင္းသားတခုျဖစ္တယ္ဆုိတာကို နားလည္ေပးေစလိုပါတယ္လို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာပါတယ္။
“က်မတို႔ႏုိင္ငံမွာ တကယ္ပဲ အမ်ိဳးသားရင္ၾကားေစ့ေရးျဖစ္ရမယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ရမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔ဆုိလိုရွိလွ်င္ ၊ က်မတုိ႔တုိင္းရင္းသားအားလုံး၊ က်မ ခဏ၊ ခဏ သတိေပးရတယ္၊ ဗမာေတြကလည္း တုိင္းရင္းသားတစုပါ။ ခက္ေနတာက ဗမာေတြက အမ်ားစုျဖစ္ေနေတာ့ ဘယ္သူကမွမေက်နပ္ၾကဘူး။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ဗမာေတြကလည္း သိပ္ခ်စ္စရာမေကာင္းဘူး က်မကိုယ္တုိင္ကလည္း ဗမာဆုိေတာ့ အဲဒီလုိေျပာလို႔ရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်မတုိ႔တုိင္းရင္းသားေတြကလည္း နားလည္မႈေတြရွိရမယ္။ တခါတေလဆုိလို႔ရွိလွ်င္၊ လူနည္းစုတုိင္းရင္းသားေတြျဖစ္လို႔ လူမ်ားစုတုိင္းရင္းသားေတြအေပၚမွာ လုံး၀အျမင္မၾကည္ဘူး။ ဘာလုပ္လုပ္ မႀကိဳက္ခ်င္ဘူး။ ဒါကလည္း လူ႔သဘာ၀ပါ။ က်မတုိ႔ ဗမာတုိင္းရင္းသားေတြလည္း နည္းနည္းအႏုိင္က်င့္ခဲ့တာၾကာၿပီနဲ႔ တူတယ္။ ဗုိလ္က်တယ္၊ အႏုိင္က်င့္တယ္။ ဆုိေတာ့ က်မတုိ႔ကို ျမင္တဲ့အခါမွာ သံသယနဲ႔ျမင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်မက အမွန္အတုိင္းေျပာတာပါ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အမႊမ္းတင္ၿပီး ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်မတုိ႔ မိသားစုထဲမွာ တခါမွ တုိင္းရင္းသာေတြကို ခဲြျခားဆက္ဆံဖို႔၊ အဲဒီလို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ခဲ့တာမရွိေတာ့ က်မတုိ႔ လုံး၀နားမလည္ခဲ့ဘူး။ က်မတုိ႔နည္းနည္းႀကီးလာမွ၊ ဒီလိုတုိင္းရင္းသားေတြကို ခဲြျခားျမင္ပါသလားဆုိတာ က်မတုိ႔ သေဘာေပါက္လာတယ္။ ေမေမက အၿမဲပဲ က်မတုိ႔ကို သင္ခဲ့တာက တုိင္းရင္းသားေတြဟာ ေဖေဖအေပၚမွာအင္မတန္သစၥာရွိတယ္။ ေဖေဖမရွိတဲ့ေနာက္ပုိင္းမွာ က်မတို႔မိသားစုကို ပုံစံမပ်က္ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တာ တုိင္းရင္းသားေတြပဲျဖစ္တယ္လို႔ အၿမဲပဲ က်မတုိ႔ကို သင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်မတုိ႔အေနနဲ႔ေတာ့ တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘာမွခဲြျခားခ်င္စိတ္မရွိဘူး။ ဒါေပမဲ့ ၀မ္းနည္းစြာနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ က်မႀကီးလာတာနဲ႔ အမွ်၊ ဒါမ်ိဳးေတြရွိတယ္ဆုိတာ က်မျမင္လာပါတယ္။ ျမင္လာေတာ့ အဲဒါေတြလည္း က်မတုိ႔ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖုိ႔ဟာကို က်မတုိ႔ ႀကိဳးစားပါတယ္”
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕က ျမန္မာအသုိင္းအ၀ုိင္း နဲ႔ ေတြ႔ဆုံၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ေဘာ္စတြန္ၿမိဳ႕ကို ဆက္လက္ခရီးထြက္ခြာမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေဘာ္စတြန္ၿမိဳ႕မွာေတာ့ ကမာၻ႔ထိပ္တန္းတကၠသိုလ္ႀကီးတခုျဖစ္တဲ့ ဟားဗတ္တကၠသိုလ္ ဟားဗတ္ေဖာင္ေဒးရွင္းက ခ်ီးျမွင့္မယ့္ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ လူသားခ်င္းစာနာမႈဆိုင္ရာဆု - Harvard Humanitarian of the Year ဆုကို လက္ခံရယူမွာျဖစ္ပါတယ္။ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ စက္တင္ဘာလ ၁၉ ရက္ေန႔ က်ရင္ေတာ့ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ ကုလသမဂၢ ဌာနခ်ဳပ္မွာ က်င္းပမယ့္ ဒုကၡသည္နဲ႔ ေရႊ႕ေျပာင္း အေျခခ်ေနထိုင္သူမ်ားဆိုင္ရာ ကုလသမဂၢ ေဆြးေႏြးပြဲကိုတက္ေရာက္မွာ ျဖစ္ၿပီး စက္တင္ဘာလ ၂၁ ရက္ေန႔မွာေတာ့ ကုလသမဂၢ အေထြေထြညီလာခံမွာ မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားမွာျဖစ္ပါတယ္။
 

No comments: