Tuesday, November 1, 2016

လူေတြေသေနတဲ့ တိုင္းျပည္

လူေတြေသေနတဲ့ တိုင္းျပည္
|| ၿငိမ္းခ်မ္းေအး ||
 
1 November 2016
 
“လူေတြ ေသေနတဲ့ တိုင္းျပည္” ဆုိလိုက္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက လူမေသဖူးတဲ့ အိမ္က မံုညင္းဆီ ရွာခိုင္းသလိုပဲ၊ လူမေသတဲ့ တိုင္းျပည္ ဘယ္ရွိပါ့မလဲ ေတြးခ်င္စရာပါ။ ဒါေပမ့ဲ ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္ ဓမၼတာ သေဘာနဲ႔ ပံုမွန္ လူေတြ အို၊ နာ၊ ေသ ဒါမွမဟုတ္ မေတာ္တဆ တခုခုႀကံဳလို႔ ေသဆို တဲ့ ျဖစ္ရပ္မ်ိဳးထက္ ပိုၿပီး အရြယ္ေကာင္း၊ လုပ္သားေကာင္း လူေတြ အလဟသ၁ ေသဆံုးေနရတဲ့ တိုင္းျပည္ေတြ ကမၻာမွာ အမ်ားအျပား ရွိပါတယ္။ ဒီထဲမွာ ႏွစ္ငါးဆယ္ေက်ာ္ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ဆိုးေအာက္မွာ မနည္းရွင္သန္ အသက္ေမြး အသက္ဆက္ခဲ့ရတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး ျပသ၁နာ အဖံုဖံုနဲ႔ ဘက္ေပါင္းစံု ခၽြတ္ၿခံဳက်ကာ က်ရံႈး ႏိုင္ငံ (Failed State) ျဖစ္လုလု ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာျပည္ လည္း ပါပါတယ္။
လတ္တေလာ ျဖစ္ရပ္တခုနဲ႔ယွဥ္ ဥပမာ ျပပါမယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ရက္သီတင္းပတ္ ေအာက္တိုဘာ ၁၅ ရက္ေန႔က ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ လူ ၇၀ ေက်ာ္ ေသဆံုးခဲ့ရမႈ ျဖစ္စဥ္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ ဟုမၼလင္း-မံုရြာ ေျပး ေအာင္စိုးမိုးေက်ာ္ေရယာဥ္ နစ္ျမဳပ္မႈကို ၾကည့္ပါ။ ဘယ္အရာမွ မတည္ၿမဲတဲ့ သေဘာမို႔ ရုပ္ဝတၳဳ ပစၥည္းျဖစ္တဲ့ သေဘၤာဟာ အခ်ိန္မေရြး နစ္ႏိုင္ ပ်က္ႏို္င္တာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမ့ဲ နစ္ရင္၊ ပ်က္ရင္ ဘာလုပ္မယ္၊ ဘယ္လို ႀကိဳတင္ ကာကြယ္မယ္ ဆိုတဲ့ စနစ္က်တဲ့ ျပင္ဆင္မႈ ရွိခဲ့ရင္ သဘာဝေဘးဆိုးႀကံဳလို႔ သေဘၤာပ်က္ေစဦး လူေတြရဲ႕ အသက္အႏၱရာယ္ ထိခိုက္မႈကိုေတာ့ ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ပါတယ္။ သေဘၤာနစ္ေစတဲ့၊ ပ်က္ေစတဲ့ အေၾကာင္း ဝန္ပိုတင္တာမ်ိဳးလိုဆို အျဖစ္ဆိုး မႀကံဳတဲ့ အထိ ကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမ့ဲ (အစိုးရေတြ ဘယ္ေလာက္ ေျပာင္းေျပာင္း၊ ဒီမိုကေရစီ မကလို႔ ဒီမိုကေရစီ ဘုိးေအႀကီးပဲ တက္တက္) လက္ရွိ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ေခတ္စနစ္က ဒီလိုအေျခခံ အခ်က္ကိုေတာင္မွ ျဖည့္ဆည္း မေပးႏိုင္ေသးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ “လူေတြေသေနတဲ့ တိုင္းျပည္”၊ အက်ယ္ဆိုရရင္ -- “လူေတြ မေသသင့္ဘဲ ေသေနရတ့ဲတိုင္းျပည္” ျဖစ္ေန ရျခင္းပါပဲ။
စာရင္းဇယား စိတ္ဝင္စား ဝါသနာ ပါသူဆိုရင္ ကုလသမဂၢ ကေလး သူငယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေရး ရန္ပံုေငြ အဖြဲတို႔၊ ကမၻာ့က်န္းမာေရး အဖြဲ႕တို႔၊ ဒါမွမဟုတ္ ကမၻာ့ဘဏ္၊ အာရွဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္တို႔က ထုတ္ျပန္တဲ့ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ လူမႈ-စီးပြား- က်န္းမာ- ပညာ ကိန္းဂဏန္း အညႊန္းကိန္းေတြကို ေလ့ လာၾကည့္ပါ။ အသက္ရွည္ႏႈန္း၊ ငါးႏွစ္ေအာက္ ကေလးသူငယ္ ေသဆံုး မႈႏႈန္းေတြကို အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏိုင္ငံနဲ႔ပဲ ႏိႈႈင္းယွဥ္ၾကည့္ပါ။ အင္မတန္ ေအာက္ က်ေနတာကို ေတြ႕ရပါမယ္။ ခမာနီ ပိုေပါ့ ေခတ္ (၁၉၇၅-၇၉) မွာ ခန္႔မွန္းေျခ လူ ၁ သန္း ခြဲ ကေန ၃ သန္း အထိ သတ္ခံရတဲ့ ကေမၻာဒီးယား ႏုိင္ငံ ကေတာင္ ျမန္မာျပည္ထက္ သာတဲ ့အေနအထားကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခု ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမာက္လိုက္တဲ့ အရပ္သား အမ်ားစု ပါတဲ့ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရသစ္ တက္လာခ်ိန္မွာ ႏို္င္ငံတကာနဲ႔ ကုလသမဂၢက တိုးတက္ျဖစ္ထြန္းမႈကို အသိအမွတ္ျပဳ အားေပး ေထာက္ခံတဲ့အေနနဲ႔ ကုလအဖြဲ႕ အေထြေထြ ညီလာခံမွာ ျမန္မာျပည္ “လူ႕အခြင့္အေရး အေၾကာင္း” အဆိုတင္သြင္းမႈ မျပဳလုပ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါကို က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ အျခား ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ နယ္စပ္ေဒသက လူနည္းစု တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ လူ႔အခြင့္အေရး အေျခအေနက ဘယ္ေလာက္ နိမ့္က်ေနဆဲပါ ဆိုၿပီ ပုဒ္မႀကီးႀကီးေတြတပ္ ျပန္လည္ ေထာက္ျပမႈ မလုပ္လိုပါဘူး။ လူမ်ိဳးႀကီးဝါဒ အေျခခံတဲ့ စနစ္ဆိုး တေလွ်ာက္မွာ အခြင့္သာတာေတြ ရွိတယ္ ဆိုတဲ့ ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အႀကီးဆံုး စီးပြားၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္မွာေနေနေစဦး ျမန္မာျပည္ ေနာက္ခံ ေခတ္စနစ္နဲ႕ (လက္ရွိတိုင္) ေန႔စဥ္ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္ခံေနရဆဲ ဆိုတာကို ကိုယ့္ေတြ႕နဲ႔ မ်က္ျမင္ အေတြ႕ေတြနဲ႔ ယွဥ္ ဒက္ထိဆိုရဲပါတယ္။
အခြန္ထမ္း တိုင္းသူ ျပည္သားတဦးရဲ႕ အေျခခံ ရပိုင္ခြင့္ျဖစ္တဲ့ က်န္းမာ၊ ခ်မ္းသာ လံုၿခံဳစိတ္ခ်စြာ သြားလာေနထိုင္ ရွင္သန္ခြင့္ မရွိျခင္းဟာ အခြင့္ထူးခံ လူတစုကလြဲလို႔ ဘာသာစံု၊ လူမ်ိဳးစံု လူအမ်ား ေန႔စဥ္ ရင္ဆိုင္ ခံစားေနရတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရး အခ်ိဳးေဖာက္ခံရမႈႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္ အစြန္အဖ်ားမွာတင္ မဟုတ္၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး မွာလည္း လူသား အေျခခံအခြင့္အေရးေတြ ဆံုးရံႈးေနပါတယ္။ ျပည္သူ႔ေရးရာ အခြင့္အေရး (Civil Rights) ေတြ မဲ့ေနျခင္း၊ စနစ္ရဲ႕ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ အားနည္းခ်က္ေတြကို ၿမိန္ေရရွက္ေရ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ အသံုးခ်ေနတဲ့ ဝိသမေလာဘသားေတြ ဒဏ္ေၾကာင့္ စားသံုးသူ အခြင့္အေရး (Consumer Rights) လံုးဝ မရွိမဲ့ေနျခင္း၊ စားသံုးသူ လူထုကို ကာကြယ္ေပးမႈ မရွိျခင္းေတြဟာ တိုင္းျပည္မွာ လူတိုင္းနီးပါး ေန႔စဥ္ႀကံဳေတြ႕ေနရတာပါ။
ဥပမာ ျပဳခဲ့တဲ့ ေအာင္စိုးမိုးေက်ာ္ေရယာဥ္ ျဖစ္စဥ္နဲ႔ပဲ ျပန္ဆက္ႏႊယ္ၾကည့္ပါ။
အခုဆိုရင္ သေဘၤာ နစ္ျမဳပ္မႈမႈ ျဖစ္စဥ္အၿပီးမွာ ေရေၾကာင္းသြားလာမႈ လံုၿခံဳေဘးကင္းေရး စည္းကမ္းခ်က္ ၂၅ ခ်က္ကို စစ္ကိုင္းတိုင္း ေဒသအစိုးရ ကေန ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ သတင္းဟိုတစ္ရက္က ဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။ “မိုးလြန္မွ ထြန္ခ်သလို” ခံစားမိပါတယ္။ လူေတြ အေျမာက္အျမားကေတာ့ ေခ်ာက္ခ်ား ဖြယ္ တုန္လႈပ္ဖြယ္ အစုလိုက္အၿပံဳလိုက္ ေသဆံုးၿပီးႏွင့္ပါၿပီ။ ျပည္သူ႔ အခြင့္အေရး၊ စာသံုးသူ ခရီးသည္ အခြင့္အေရးေတြ အျမင့္ဆံုးအဆင့္ အႀကီးအက်ယ္ ခ်ိဳးေဖာက္ခံခဲ့ရၿပီး လူအမ်ား အသက္ေပးဆပ္ခဲ့ရၿပီးပါၿပီ။
ေနာင္ ဒါမ်ိဳးမျဖစ္ေအာင္ ဒါမ်ိဳး စည္းကမ္းခ်က္ေတြ ထုတ္ဖို႔လိုတယ္ ဆိုတာလည္း မွန္ပါတယ္။ ေရယာဥ္ဥပေဒေတြကို ေခတ္နဲ႔ အညီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုေနတာလည္း အမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမ့ဲ အေျခခံ အခ်က္ ျဖစ္တဲ့ ဝန္ပို မတင္ရလို စည္းကမ္းမ်ိဳးေတြဟာ အရင္ကလည္း ရွိၿပီးသားပါ။ အခု တကယ္ မျဖစ္မေန လုပ္ဖို႔ လိုေနတာက တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈရွိတဲ့ တာဝန္ေက်တဲ့ အစိုးရ စနစ္အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ စီးပြားေရး ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြပါ။
အခု အစိုးရ တာဝန္ရွိသူမ်ားဘက္က ေရယာဥ္ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး စီးပြားလုပ္ၾကတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားဘက္ကို အဓိက အျပစ္ပံုခ်ေနတာကိုလည္း သတိျပဳမိပါတယ္။ ခရီးသည္အဆမတန္ တင္ေနၾကတာကိုပဲ ေဇာင္းေပး လက္ညွိဳးထိုး ၾကပါတယ္။ ဒီလို နင္ပဲငဆ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္ခြင့္သာေန တဲ့ ေနာက္ခံ စနစ္အတြက္ တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈ မေတြ႕ျမင္ရေသးပါဘူး။ ဒါကိုလည္း က်ေနာ္က တိုင္းေဒသ တာဝန္ရွိသူေတြကို ႏုတ္ထြက္ပါ၊ ဘာညာ မေျပာလိုပါ။ စနစ္က် ေဘးကင္းလံုၿခံဳတဲ့ စနစ္တခု ဖန္တီးမထားရင္ ေနာက္ ဘယ္သူေတြ တက္တာဝန္ယူယူ လူေတြက ေသေနဦးမွာပါပဲ။
ဒီလို မေသသင့္ဘဲ လူေတြေသေနတဲ့ တိုင္းျပည္ ဘဝကလြတ္ဖို႔ရာ “ဘယ္သူ ဘယ္ဝွာ ႏုတ္ထြက္ပါ” လို႔ မေတာင္းဆိုလိုေပမယ့္၊ ဒီျဖစ္စဥ္မွာ နစ္နာခဲ့တဲ့၊ အသက္ဆံုးရံႈးခဲ့တဲ့ ခရီးသည္ေတြရဲ႕ မိသားစုဘက္က စီးပြားလုပ္ငန္း ရွင္ေရာ၊ ေဒသဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူ ဌာနဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္း ေတြေရာ ႏွစ္ ဖက္စလံုးကို တရားစြဲဆိုဖို႔ေတာ့ တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။
ဥပေဒေၾကာင္းမွာ “Reckless Endangerment” ဆိုတဲ့ သေဘာရွိတယ္ လို႔ ေယဘုယ် နားလည္ထားပါတယ္။ ကိုယ္ တာဝန္ယူထားတဲ့ အလုပ္တခုခုမွာ ႀကိဳတင္ျမင္ႏိုင္ၿပီး တြက္ခ်က္ ေျမာ္ျမင္ၾကည့္လို႔ရတဲ့ အႏၱရာယ္ တခုခုကို ဂရုမျပဳဘဲ မသိမျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ မ်က္ကြယ္ျပဳ ထားရင္ ဒါဟာရာဇဝတ္မႈ ေျမာက္ပါတယ္။ “Crime of Culpable Negligence” အမ်ားျပည္သူကို အသက္ဆံုးရံႈးေစတဲ့အထိ ဆိုးက်ိဳး သက္ေရာက္ အျပစ္ရွိတဲ့ လ်စ္လ်ဴရႈမႈ ရာဇဝတ္မႈပါပဲ။ ဝန္ပိုတင္ရင္ သေဘၤာ နစ္ဖို႔ ေမွာက္ဖို႔ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ရွိတယ္ဆိုတာ မူလ တန္းေအာင္ၿပီး ေက်ာင္း သားငယ္ တေယာက္ေတာင္ ခန္႔မွန္းေတြး ဆ ႏိုင္တဲ့အရာျဖစ္လို႔ ဒီလိုရာနဲ႔ခ်ီ ခရီးသည္ပိုတင္ေနတဲ့ ေရယာဥ္လိုင္းေတြ ရွိေနတာကို သိလ်က္နဲ႔ ဥေပကၡာ ျပဳထားျခင္းဟာ အစိုးရအဖြဲ႕စနစ္မွာ တာဝန္ရွိပါတယ္။ ေလာဘေဇာ တိုက္တဲ့ ေရယာဥ္ပိုင္ရွင္ စီးပြားေရးသမားေတြထက္ မေလ်ာ့တဲ့ အျပစ္ - အစိုးရစနစ္မွာလည္း ထပ္တူရွိပါတယ္။ ဒီလို အျဖစ္ဆိုးေတြ ေနာင္ မွာ ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ဖို႔ရာ ဒီလို ဥပေဒနဲ႔ အညီ အေရးယူမႈမ်ိဳး၊ ထိန္းကြပ္ပဲ့ျပင္မႈမ်ိဳး မျဖစ္မေန လိုေနပါတယ္။
ဒါဟာ “Accident” မေတာ္တဆ ျဖစ္မႈ မဟုတ္ပါဘူး။ လူပို၊ ဝန္ပို ခံႏိုင္ရည္ထက္ သံုးေလးဆမက တင္ၿပီး သြားလာေနတဲ့ ေရယာဥ္၊ ေမာ္ေတာ္ ကားယာဥ္ေတြ တိုင္းျပည္အႏွံ႔ ေနရာတိုင္းမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာပါ။ “This is Myanmar (TIM)” “ျမန္မာျပည္မွာပဲ ဒါမ်ိဳး ေတြ႕ရသည္” ဆိုၿပီး လူေတြ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ရယ္ရယ္ေမာေမာ ေျပာဆို ေထာက္ျပ ေနၾကတဲ့ အမ်ားျပည္သူသံုး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးစနစ္ အားနည္းခ်က္ေတြဟာ လူသတ္မႈလို ႀကီးက်ယ္တဲ့ ရာဇဝတ္မႈ ျဖစ္ေစတဲ့ လက္သင့္မခံစဖြယ္စနစ္ရဲ႕ ခ်ိဳ႕ယြင္းအားနည္းခ်က္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေၾကကြဲစရာ ဇာတ္လမ္းေတြကို မျပတ္ ေမြးထုတ္ေပးေနတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရး၊ ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရးနဲ႔ စာသံုးသူ အခြင့္အေရးေတြ အႀကီးအက်ယ္ ခ်ိဳးေဖာက္ နင္းေျခေနတဲ့ အရာေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ဝန္ပိုထမ္းေဆာင္ရျခင္း မႏိုင္ဝန္ ထမ္းေဆာင္ရျခင္း (Overload) က ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး က႑ တခုတည္းမွာလည္း မဟုတ္ပါ။ လွ်ပ္စစ္၊ ေရ၊ မိလႅာစနစ္၊ အမိႈက္သိမ္းစနစ္၊ မိုဘိုင္းလ္ ဖုန္း၊ အင္တာနက္လို အေျခခံ အေဆာက္အအံု အစ ဆရာဝန္၊ ေက်ာင္းဆရာ/မ အပါအဝင္ ျပည္သူ႔ ဝန္ထမ္းအားလံုးလည္း မႏိုင္ဝန္ ထမ္း၊ အလုပ္နဲ႔ဝင္ေငြ ခံစားခြင့္မမွ်တ ျဖစ္ေနရတာပါပဲ။
ဆိုေတာ့ ဒါဟာ စနစ္ဆိုး လူဆိုးမ်ား ႏွစ္ငါးဆယ္ေက်ာ္ ထင္တိုင္းႀကဲခဲ့ျခင္း ရလဒ္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ေနရာတိုင္းမွာ အျမစ္တြယ္ေနတဲ့ တာဝန္ယူ၊ တာဝန္ခံမႈ လံုးဝမရွိတဲ့၊ တာဝန္ေက် စြမ္းေဆာင္ရင္ ထိုက္တန္သလို အက်ိဳးခံစားခြင့္ မဲ့ေနတဲ့ စနစ္ဆိုး မူဝါဒဆိုးေတြ ဆက္လက္ က်န္ရစ္ မင္းမူေနျခင္း ျဖစ္ တယ္ဆိုတာကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳကို ျပဳမွရပါမယ္။
ျမန္မာ(ဗမာ) မ်ားဟာ ေဘးအတိဒုကၡ တစ္ခုခုႀကံဳရရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေရာဂါ ႀကီးႀကီးမားမား ျဖစ္ရင္ ကံၾကမၼာ ရိုးမယ္ ဖြဲ႕တတ္ၾကပါတယ္။ “၀ဋ္နာ၊ ကံနာ” ဆိုတတ္ၾကပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ “၀ဋ္လည္း မဟုတ္ ကံလည္း ” မဟုတ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံသား လူသား တဦးတစ္ေယာက္ လူလို မေနရတဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ စနစ္ျပသ၁နာေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီျပသ၁နာ မေျဖရွင္းႏိုင္သေရြ႕ လူေတြ ေသေနဦးမွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ “မေသသင့္ဘဲ လူေတြေသေနတဲ့ တိုင္းျပည္” ဘဝ လြတ္ေျမာက္ ဖုိ႔ရာ နိဂံုးခ်ဳပ္ အႀကံျပဳတင္ျပရရင္ -
၁) ဒီလို ႏိုင္ငံသားနဲ႔ စားသံုးသူ အခြင့္အေရး ျပသ၁နာေတြကို ဟိူလူျဖဳတ္၊ ဒီလူလဲ လုပ္ရံုနဲ႔ မၿပီးပါ။ လူလဲလို႔ ဘာမွ မျဖစ္၊ မူဝါဒေကာင္း လဲမွသာ ရပါမယ္။ စနစ္ေကာင္းနဲ႔ ခ်ဳပ္ထားရင္ လူဆိုးေတြ ဆိုးခြင့္ မသာႏိုင္ပါ။
၂) ေက်ာသားရင္သား စစ္သား ေက်ာင္းသား ဘုရားသား ခရိုနီသား ေမေမ့သား ပင္နီ လုံခ်ည္အစိမ္း မခြဲတဲ့ တေျပးညီ တရားမွ်တမႈ ရွိတဲ့ တရားဥပေဒ ျပ႒ာန္းျခင္း၊ စိုးမိုးေစျခင္းနဲ႔ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း ဥပေဒေတြ လက္ေတြ႕ အလုပ္ ျဖစ္ဖို႔ ႀကံေဆာင္ျခင္း ျပဳရပါမယ္။ ဥေပဒျပဳ အမတ္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ အလုပ္ တကယ္ လုပ္ရပါမယ္။
၃) ေအာင္စိုးမိုးေက်ာ္ေရယာဥ္ အျဖစ္ဆိုးလို ျဖစ္ရပ္ေတြ အားလံုး (လူေတြ အၿမဲေသေနတဲ့ ရန္ကုန္- ေနျပည္ေတာ္- မႏၱေလး အျမန္လမ္း အပါအဝင္) ေစ်းကြက္ နဲ႔ စနစ္အေဆာက္အံုမွာ လူသားကို အသက္ အႏၱရာယ္ ျပဳႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းျခင္းရာ အားလံုးအတြက္ တရားဥပေဒ ကိုယ္ႏိႈက္က (တနည္းအားျဖင့္ တရားဥပေဒ ဘက္ေတာ္သား ရဲအဖြဲ႕အစည္း ကိုယ္တိုင္က) ကမကထျပဳကာ တာဝန္ရွိတဲ့ တာဝန္ယူရမယ့္ ႏို္င္ငံေတာ္၊ အစိုးရနဲ႔ စီးပြားလုပ္ပိုင္ခြင့္ ရထားသူ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို ျပည္သူ႔ခံုရံုးတင္ တရားဥပေဒ ေရွ႕ေမွာက္ အေရာက္ပို႔ တရားစြဲ ဆိုရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ာ။
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
ေအာက္တိုဘာ ၃၁၊ ၂၀၁၆
(ဆက္သြယ္ရန္ႏွင့္ ေဝဖန္ရန္ nyeinchanaye81@gmail.com)
The Ladies News
http://www.theladiesnewsjournal.com/…/tue-2016-11-01-1…/4049
  •  

No comments: